media doen het niet meer, probleem driver AMD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomaszz85

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2010
Berichten
166
Beste leden.

Een filmbewerkingsprogramma (Hitfilm 2 Ultimate) toonde een streep op een 3D model.
De helpdesk zei: doe 'n update van de driver.
(Dit is de link: http://support.amd.com/en-us/download/desktop?os=Windows 7 - 64#amd-catalyst-packages)

Sindsdien doet Hitfilm het niet meer (met als foutmelding OpenGL error).
De dxDiag schijnt niks geks te bevatten.

Ik heb 'm uninstalled. Nu doet geen enkele visuele media het meer. Hitfilm doet het nu voor een deel.
Maar verder dus geen windows mediaplayer (wel muziek), geen quicktime of andere mediaplayers, geen windows photoviewer (wel paint en photoshop). Thumbnails doen het wel.
Ik neem aan dat je een uninstalled driver moet vervangen voor een andere. Het liefst de vorige.
Maar welke is dat? Of weet iemand een goede? De driver in de link werkt niet met hitfilm,
en bevalt me trouwens ook niet; 150mb en boordevol onnodige extra software.

Ik heb een windows 7 64bit Intel(R) Core(TM) i7-2600K CPU@3.40GHz met 8 GB RAM.
De beeldschermadaptor die bij apparaatbeheerstaat is de AMD Radeon HD 6670. DirectX11.


Dus..... wie kan mij helpen?
Het gaat er om dat alle visuele media het weer doen.


Alvast bedankt, beste leden.
 
Laatst bewerkt:
Ga eens in het configuratiescherm naar systeem en vervolgens naar apparaatbeheer.

Staat daar een geel uitroep teken bij je beeldscherm adapter? Zo ja installeer daar dan het stuurprogramma automatisch.
 
Maar jouwe video-kaart ondersteund OpenGL niet en als jij dat voor bewerking daar nodig hebt, dan moet je ook een video-kaart wel dat openGL ondersteund hebben :confused:

Zo denk ik namelijk :( zonder dat jouw video-kaart openGL ondersteund, nieuwe drivers updaten/installeren ook kunnen ze niet helpen ...:(
 
Laatst bewerkt:
Er staat geen geel uitroepteken. Als ik klik: bijwerken, dan zegtie: er is geen betere of nieuwere versie.

En dat van de OpenGL is leuk bedacht, maar hij deed het altijd. Hij deed het. Nu niet meer sinds die update. Dus dat moet te fiksen zijn.
 
UPDATE:

Ik heb die vervelende driver toch geïnstalleerd. Dus het probleem is veranderd: alle media doen het weer, niks aan de hand.
Maar Hitfilm doet het niet meer.
Hij geeft als foutmelding: OpenGL error (alleen bij projecten met 3D modellen).
Helpdesk: "misschien zijn je 3D modellen 4K of ligt het aan de textuur." Dat is niet het probleem, want voorheen werkte alles prima.
Behulpzaam lid, eerder in deze topic: "misschien kan je geen projecten doen die OpenGL vereisen." Voorheen kon het wel. Dus het moet aan de update liggen.

Graag uw gewaardeerde reacties!
 
:confused: Die heb zomaar wat gezegd, omdat ik bij jouwe video-kaart in specificaties nergens vinden kan dat die openGL ondersteund ...:confused:
 
Dat zou kunnen. Als ik meer informatie moet verschaffen, hoor ik graag hoe ik dat kan doen. Voor de rest: alle hulp is welkom.
Ik denk zelf in de richting van een vervangende driver. Het liefst een die "standaard" bij de videokaart zit bijvoorbeeld. Want de standaard kaart maakte weliswaar die streep op dat 3D model, maar het programma deed het tenminste.
 
:eek: Die Hitfilm 2 Ultimate ken ik helaas ook niet, en weet ook niet hoe die werkt enz..

Maar is het niet zo dat je deze keer wat geavanceerd had gemaakt ( i.v.m. 3D beelden, afspelen enz. ) en die heeft helemaal andere aanpak zeer veel reken-kracht i.v.m. OpenGl of genereren van beeld nodig enz..
Weet je zeker dan dat je video-kaart dat nog kan ?:confused:
 
Hoi Royonix. Ik snap dat je dat wilt checken. Maar alles is exact hetzelfde. Het zijn allemaal bestaande projecten die het nu niet meer doen. Ook als ik in een nieuw project een 3D model open, loopt hij vast. Het probleem moet dus liggen bij het feit dat mijn computer niet meer kan wat hij vóór de update wel kon. Dat moet verholpen worden.
 
Oke oke als maar zo is zoals jij zei dat, maar zal niet kunnen helpen oude driver opnieuw te installeren ? :( mocht je nog weten welke driver versie dat was ? ..
 
Dat weet ik niet. Is er een manier om daar achter te komen? Een systeemherstel, werkt dat?
 
:( Nee helaas systeem-herstel 100% kan je niet helpen, alleen maar oude driver terug installeren wel ( vermoedelijk ! :( ), ga maar gewoon naar driver site en kijk maar ook een driver lager binnen halen dit moet kunnen helpen :( tenminste zo jij zegt dat zo ongv was.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Thomaszz

Misschien ook op deze manier ( ALS je oude driver niet vinden kan ! ! ) je terug naar oude driver kan

1. Ga naar het Configuratiescherm (Start -> Configuratiescherm)
2. Dubbelklik op Systeembeheer.
3. Dubbelklik vervolgens op Computerbeheer.
4. Klik links op Apparaatbeheer
5. Klik op het +'je bij Beeldschermadapters.
6. Dubbelklik vervolgens op je videokaart
7. Ga naar het tabblad Stuurprogramma
8. Klik op de knop Vorig stuurprogramma

Proberen ?? :(
 
Mooie truc! Maar helaas is die knop wel zichtbaar, maar niet 'actief'; je kan er niet op drukken. Jammer!
 
:( Och jej :(

Oke dan helpt waarschijnlijk niets meer dan proberen oude driver te vinden of toch een ander video-kaart ( ! sorry ! dat ik mee vervelend ben :eek: ) dat 100% OpenGl ondersteund ..
 
Ik heb een vorige versie van de driver gedownload. Geen succes helaas. Het moet toch gewoon weer kunnen werken als vanouds zonder nieuwe videokaart?
 
Hee, BikerBill64. Heb jij Hitfilm 2 Ultimate? Ik denk dat ik het probleem redelijk te pakken heb. Misschien is het straks slechts een kwestie van video opslaan op een andere computer. Dat doet 'ie bij mij namelijk niet goed. Maar het project zelf is af. Dus als iemand met Hitfilm 'm even wil opslaan als videootje en naar mij stuurt ben ik al tevreden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan