Smtp

Status
Niet open voor verdere reacties.

ohdude

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2007
Berichten
90
Hey,

Mensen klein vraagje.

Onze school heeft een mail server voor leerlingen, echter ondersteund deze geen remote smtp (Waarschijnlijk om te zorgen dat we geen spam versturen).
Maar ik heb het wel nodig om mailtjes te versturen, de enige manier is nu via het web paneel (round cube). Ik dacht er aan om de smtp van google te gebruiken, maar dan komt mijn persoonlijke mail als 'verzonden van' er in te staan en het gaat er mij juist om, dat het van mijn school mail af komt. zijn er 'open' (en gratis) smtp hosts waar ik wel kan e-mailen (via e-mail client), zonder dat er bij staat 'gebruiker@bedrijf.ext' etc

Groetjes,


Daan
 
Misschien is dit iets voor je. Klik http://www.softstack.com/freesmtp.html

Ik weet niet de voorwaarde en of het fijn werkt.

Via google apps volgens mij is daar ook iets, voor kleine bedrijfjes maar dat is niet gratis. Veel ter duur. :(

Ik ben eigenlijk meer op zoek naar een open smtp server om mails van te versturen.
Ik zou het liefst gmail gebruiken, maar het probleem is dat deze zegt. Hallo ik verstuur van mijnnaam@gmail.com

Daarnaast moet het persé van mijn schoolmail komen (identiek zeg maar) 'leerlingnummer'@school.nl

Wat betreft freesmtp, Ik zoek gewoon naar een mogelijkheid om gratis email te verzenden.
Anders kon ik gewoon een vps huren (ISPconfig) / een kleine shared hosting server huren ;)
 
Als ik thuis mijn mail via mijn provider, Telfort, verstuurt voor zowel hotmail, gmail, hccnet, zonnet etc... dan krijg ik op mijn werk gewoon te zien dat het afkomt van l hotmail, gmail, hccnet, zonnet etc... er staat niet bij het mail adres dat het van Telfort komt (wel ergens in de header... ook mijn ip adres).
Dus wie is ju provider en zoek de smtp daarvan op en vul die in. Of is dat ook geblokeerd? De admin kan toch uitzonderingen maken? (op deze manier? http://help.directadmin.com/item.php?id=153(

Betaalde oplossing?
http://www.travelsmtp.com/nl/faq-poort-geblokkeerd.php


http://www.pc-handyman.nl/helpdesk/38-troubleshooting-u-kunt-geen-e-mail-meer-versturen.html
Ook is het mogelijk dat u gebruik maakt van een (eigen) domein met eigen SMTP server. Veel internet providers blokkeren de standaard SMTP poort (poort 25). Dit is om spam tegen te gaan, veelal verzonden door virussen en spyware op een geïnfecteerde computer. De standaard alternatieve SMTP poort is 587. Maar niet alle mailservers accepteren dit en soms wordt ook deze poort geblokkeerd door uw internet provider. U kunt navragen bij het bedrijf waar uw mailbox gehost wordt wat het alternatieve poortnummer is.

Werkt dit ook niet, dan kunt u proberen om uw mail te versturen via een beveiligde verbinding met uw smtp server. Meestal is dit poort 465. Vergeet in uw mailprogramma niet aan te geven dat het om een beveiligde verbinding (ssl) gaat!

http://www.oeioei.nl/fon/valkuilen.php
Heb je een externe wifi daar? Dan: Je prive smtp gebruiken met verificatie
Een wat minder voor de hand liggend item is het versturen van email via een vreemd netwerk. Deze matterie heeft op zich niets met FON te maken, het geldt overal waar je mail probeert te versturen via een andere internet provider dan je eigenste.

Ik ga ervan uit dat je thuis al wel email kunt versturen via je laptop of mobiele telefoon. Het kan echter soms erg lastig zijn om mail te versturen als je op een vreemd netwerk bent aangesloten. Dat komt door de SMTP instellingen van je eigen provider en misschien ook aan de firewall instellingen van de provider van je gastnetwerk.

De eerste heb je zelf in de hand. Je moet namelijk in je mail programma bij de SMTP server aangeven dat "verificatie vereist is". Bij de meeste email programma's moet je daar dus een vinkje voorzetten en dan kun je meestal nog een vinkje zetten om aan te geven dat voor verificatie dezelfde inlog gegevens gebruikt kunnen worden als bij binnen komende post.

De SMTP instellingen van het gastnetwerk heb je helaas niet in de hand. Het kan namelijk voor komen dat de provider van je gastnetwerk poort 25 voor andere dan zijn eigen SMTP server heeft geblokkeerd. Dat doen ze om te voorkomen dat via hun netwerk spam verstuurd kan worden. Voor jouw, als gast, is dat echter vervelend. Jij krijgt dan je email niet weg.
Hele goede internet providers (bijvoorbeeld xs4all) maken het mogelijk je post via versleutelde verbindingen te versturen. Maak daar gebruik van, dit is niet alleen veiliger, je loopt dan automatisch nooit meer tegen geblokkeerde poort 25 problemen aan.
Heb je mail van een internet provider die geen beveiligde verbinding aanbiedt dan kan het soms zijn dat de SMTP server van je provider ook nog op andere poorten dan alleen poort 25 te bereiken is. Meestal is dat dan poort 2525 of 25025. Je kunt dit even uitproberen, of je kunt het proberen na te vragen of op te zoeken.
Als je weet wie je gastnetwerk is kun je ook nog proberen om te weten te komen wat de SMTP server van dat netwerk is. Die server stel je dan in op je mail programma, zonder verificatie. Met een beetje geluk kun je dan wel mail versturen. Maar vergeet niet om je instellingen weer terug te zetten als je geen gebruik meer gaat maken van dat netwerk.
Lukt het je echter niet om mail te versturen via een ander netwerk dan dat van je eigen internet provider dan heb je pech en zul je je mail via webmail moeten versturen.

Of.... je hebt een mail client thuis ... en gebruikt Teamviewer op het werk om de mail te versturen, met een bcc aan je zelf...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan