mov filmjes op dvd branden voor tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carina1

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2001
Berichten
629
Hallo,
op de eerste plaats wil ik even laten weten dat ik echt geen verstand heb van dit soort dingen en vraag daarom hulp om samen met u op een eenvoudig uitgelegde manier tot een oplossing te komen.

wie oo wie durft het aan met mij?

Ik heb 8 verschillende MOV filmpjes en 2 VOB filmpjes op mijn harde schijf staan, ik wil daar heel graag 1 aan elkaar filmpje van maken en op dvd branden zodat ik die op een tv kan afspelen.
Nu is mijn vraag zou iemand mij uit kunnen leggen hoe ik dit moet doen.
dan heb ik nog een vraag, ik heb 2 MOV filmpjes die op de kop zijn opgenomen, is het mogelijk om die te draaien?
hoop echt dat iemand me kan helpen.

dank je wel al vast. groet Carina
 
Het zal er in dit geval om gaan welke bestandstypen door je DVD speler worden ondersteund. Dat zul je in de handleiding terug kunnen vinden. Als je dat dan hier laat weten kunnen we aangeven wat je het beste kunt doen en/of wat het makkelijkst voor jezelf is.

Voor het maken van 1 standaard DVD van die verschillende filmpjes zou ik DVD Styler gebruiken:
http://www.dvdstyler.org/en/

De DVD die je daarmee maakt zal sowieso door je DVD speler afgespeeld kunnen worden.
 
Laatst bewerkt:
Het is een Philips HTS7200 Blu-Ray Set
en onderstaande staat erbij, hoop dat dit is wat je bedoeld?


Overige afspeelmogelijkheden


BD-ROM
Nee

DivX weergave
Ja

JPEG weergave
Ja

MP3 weergave
Ja

MPEG4 opname
Ja

Super Audio CD weergave
Nee

VCD / SVCD weergave
Ja
 
Je kunt dus de MOV filmpjes converteren naar Mpeg4 (.mpg) bestanden en VOB filmpjes hernoemen naar .mpg. Vervolgens kun je die op een DVD zetten die je als Data DVD aanmaakt. Dat is dus geen Video DVD wat je wellicht van een standaard DVD bent gewend. Voor het maken van een standaard DVD heb ik in #2 al aangegeven wat je zou kunnen doen.

De MOV filmpjes converteren naar MPEG kun je doen met de Freemake Video Converter:
http://www.freemake.com/nl/free_video_converter/
 
Dank je wel ik ga het proberen en laat het je weten.
nu mij laatste vraag:


dan heb ik nog een vraag, ik heb 2 MOV filmpjes die op de kop zijn opgenomen, is het mogelijk om die te draaien?
 
Dank je wel voor de hulp en goede uitleg. Het is gelukt
groet, Carina
 
Ok dan :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan