internet verbindingsproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaketoe

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2010
Berichten
7
Hoi allen,

Ik heb zelf een pc in elkaar gezet en kamp met 2 problemen. 1 heeft betrekking op de internet verbinding.

Het gaat om een. Pc met Windows 7 ultimate
Ik gebruik een USB Adapter. Tp-link wn823n
Het gaat om een ADSL verbinding van XS4ALL

Probleemomschrijving:
Heel merkwaardig heb ik soms internet, maar meestal niet.hij geeft dit ook aan rechtsonder door een uitroepteken. Niet verbonden met het internet staat er dan. Soms geeft hij aan dat hij dit wel is, maar doet hij het toch niet of ineens niet meer. Als hij het wel doet duurt het laden van een unieke pagina vaak lang in het begin. Een link aanklikken op de geladen pagina en openen in dezelfde pagina lijkt sneller te gaan.
Het vreemde hier is dus soms wel (kortstondig) internetverbinding. Deze kan er zonder reden mee ophouden. Vaak staat er ook dat er wel verbinding is en hij doet het toch niet. Hij blijft dat geval heel lang laden tot in de browser de mededeling komt dat verbinden niet gelukt is.

Merkwaardige deel 2 is dat als ik troubleshoot problemen doe ik vaak andere meldingen krijg. Dit slaat natuurlijk nergens op. Dan weer the remote device or resources won ` t accept the connection. Dan weer een Dhcp melding, dan weer no valid ip adres, dan weer dat de adapter disabled is. Dan weer en meestal dat de problemen niet geïdentificeerd konden worden. Hij roept zo maar wat lijkt het, vooral als ik de adapter unplug of opnieuw installeer krijg ik vaak andere gevonden problemen. Ik heb ook telkens die zogenaamde individuele problemen proberen op lossen. Of ze er nu daadwerkelijk waren of niet, voor zover het kon of er wat te veranderen of te resetten was, heb ik dit geprobeerd.
Ik heb verder diverse USB poorten geprobeerd. De adapter gereset, opnieuw geïnstalleerd en niks helpt.

De modem heb ik ook gereset, maar
Ik heb 5 apparaten hierop aangesloten en nooit ergens last van gehad. Na de reset deed ook alles het weer behalve deze pc.
Als Ik een ethernet kabel op mijn pc aansluit doet hij het zonder problemen.

Aan de adapter kan het eigenlijk ook niet liggen.
Op mijn oude pc werkte hij perfect met dezelfde verbinding.
Als ik mijn telefoon omtover tot een draadloze hotspot, dan maakt de adapter in deze bewuste pc wel probleemloos verbinding!

Mijn conclusie lijkt wel dat alles werkt. Pc werkt, adapter werkt en modem werkt. Maar deze 3 samen lijken ergens te botsen. Ik snap er helemaal niks van! Iemand nog een idee wat ik kan doen?
 
Ik moet er wel bij zeggen, dat de eerste dagen het internet het wel of bijna haast altijd deed. Maakt het allemaal vreemder. Heb intussen wel kaspersky geïnstalleerd, maar als ik die uitzet dan is het probleem niet verholpen.

PS. Ik heb nu kaspersky uitgezet en hij doet het. Wel alleen op de USB 3 poort en na een voorgestelde fix door windows. Op de usb2 deed hij het niet. Ik laat hem nu even lopen en kijken of hij het blijft doen.het internet is snel nu.
 
Laatst bewerkt:
Deze wifi adapter dus.

Oftewel: Een apparaat gebaseerd op de RTL8192cu chip van Realtek.

Mocht het probleem terugkomen zou je evt. bij Realtek kunnen kijken naar een andere/nieuwere driver. hier de RTL8192cu aanvinken en op Go klikken.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan