Beschadigde .Jpeg bestanden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

EricNalis

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 sep 2014
Berichten
2
Hallo!

Afgelopen week een heerlijke vakantie gehad op Cuba.
Daar hebben ze een aantal foto voor mij gemaakt en met een lokaal systeem(waarschijnlijk een oude windows versie) op een cd'tje gebrand.

Nu kom ik thuis van vakantie en kan ik helaas deze cd met heel veel moeite openen maar niets kopiëren of openen.
Bij het openen van de cd geeft hij de bestanden wel weer, maar kan slecht enkele openen.

Iemand enig idee of deze bestanden nog te redden zijn?

Gezien deze foto's van grote waarde voor mij zijn zou ik ze graag willen herstellen.

Graag hoor ik van jullie of dit te realiseren is.

Groeten Eric
 
Kun je zo'n "beschadigd" bestand hier posten ?

Groeten Marcel
 
hallo hoogteijling,

Bedankt voor je snelle reactie.
Graag zou ik zo'n beschadigd bestand hier uploaden, maar deze krijg ik met geen mogelijkheid gekopieerd.

Op het moment dat ik het bestand wil kopiëren van de cd geeft hij nadat hij het enige tijd heeft geprobeerd een foutmelding.
 
Lijkt erop dat er bij het branden van de CD iets fout is gegaan of de CD's zijn van belabberde kwaliteit.

Ik heb in het verleden wel eens zoiets aan de hand gehad met een hoeveelheid slechte DVD's (goedkoop).
Branden ging goed alleen later wanneer ik iets wilde bekijken dan kreeg ik allerlei foutmeldingen.

Je zou het nog op een andere PC kunnen proberen.

Voor zo ver ik weet is er niets aan te doen behalve de verstrekker van de CD te contacteren en vragen of ze de foto's willen mailen ofzo.

Misschien heeft iemand anders meer ervaring hiermee maar voor mij houd het hier op.

Groeten Marcel
 
Tja meer ervaring hiermee ik ken het in ieder geval wel.
Soms begint dat al op het moment als je een cd in de speler doet die hij dan niet goed gelezen krijg.
Dat kan wel eens door vuil komen en de cd met een vochtig doekje oppoetsen kan dan wel eens helpen.
Verder gebruik ik daar wel eens een Data Recovery programma voor.
Die in regel de data vaker en nouwkeuriger probeerd te lezen dan normaal met kopieëren.
Ooit gebruikte ik daar wel eens BadCopy maar dat is even uitproberen of zo'n programma ook succes voor je heeft.

Groeten Ragdoll
 
Het programma imageburn heeft ook heel veel opties om disks te kunnen lezen. Probeer eens of je er een .iso van kunt maken op 1x de leessnelheid. Misschien dat het dan nog net lukt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan