vraag over ip range

Status
Niet open voor verdere reacties.

enzoishier

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2012
Berichten
213
Beste ik weet niet of dit goedstaat

Wij hebben bij ons bedrijf meerdere vestigingen en daar staan printers en computers.
Nu is onze ip range 10.xx.xxx.xx door een dhcp hoe kan dat?
Bij ons in het gehuurde gebouw staat het ip adres 192.xx.xxx als standaard.
nu vroeg ik me af hoe dit werkt omdat ik misschien hier de ict infrastructuur moet regelen

Met vriendelijke groet,

enzoishier
 
De IP adressen worden inderdaad uitgereikt door de DHCP (Dynamic Host Configuration Program). Het instellen hiervan doe je in je router.
 
via je dhcp 255.255.255.0 kan je er 1 lenen waardoor je ip kunt verhogen met 256
maar 10.0.0.0 kan je eindeloos uitbreiden 10.10.10.01
hoop dat je hier wat aan hebt
 
Maar hoe kunnen ze dan over vier verschillende vestegingen het zelfde ip en gateway aan kunnen en lokale printer
 
Dat zou kunnen met bijvoorbeeld VPN tunnels. Maar als je echt het naadje van de kous wilt weten zal je toch wat aan leesvoer over netwerken door moeten spitten.
 
dus het kan zijn dat ik op mijn hoofdserver invalkenswaard het ip 10.1.2.45 heb en dan via vpn naar hier in heeze gaat naar een andere server met het adres 10.1.2.45 en dat daar dan ook een dhcp door zit die dan doorverbind met de computers's hier?
 
Laatst bewerkt:
Dus zoals jij het ziet gaat het via een vpn tunnel. Daan ga ik dat eens uitpluizen dank u wel!
 
Dat is inderdaad 1 van de mogelijkheden. Maar er kan veel meer dus het kan best zijn dat het bij jullie ander geregeld is. Dat zou degene die het aangelegd heeft moeten weten.
 
Laatst bewerkt:
Maar hoe kunnen ze dan over vier verschillende vestegingen het zelfde ip en gateway aan kunnen en lokale printer
Ze kunnen toch niet vanuit iedere vestiging op iedere printer afdrukken, of gebeurt dat wel ?
Ik neem toch aan dat er per vestiging een printer staat waar de betreffende vestiging dan op print ?

Groeten Marcel
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan