Nieuwe router kopen of mijn huidige router flashen

Status
Niet open voor verdere reacties.

satshow

Moderator
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
12 jun 2001
Berichten
3.879
Besturingssysteem
Linux KDE Neon
Office versie
Libreoffice
Ik heb op het moment de volgende router linksys e3000. Hier zit standaard zover ik weet geen ipv6 op. Nu ben ik op de hoogte van tornado RAF aangepaste firmware waar dit wel in zit.
Nu is mijn vraag kan ik het beste een nieuwe router aan te schaffen of mijn huidige flashen naar de aangepaste firmware.

Ik heb eens zitten te kijken naar eventueel een nieuwe router en kom bij de volgende uit:
Netgear WNDR4500 v2
D-Link DIR-845L

Uiteraard wil ik bij een eventuele nieuwe router wel de mogelijkheid hebben dat ze op de 2 banden kunnen uitzenden en een goed draadloos bereik. Iemand anders een betere suggestie voor een betere router mocht de keuze daarop vallen.
 
ik heb een sitecom x8 ac1750 en bevalt mij zeer goed.
Heeft wel de mogelijkheid voor ipv6
Op je vraag om te flashes kan ik je geen antwoord geven.
 
Heb je IPv6 echt nu nodig? Zolang je netwerk gewoon werkt zou ik het zo houden.
Flashen kan een optie zijn, maar dat is gewoon een kwestie van proberen, en als het niet lukt koop je een nieuwe ;)
Ik raad deze aan: http://tweakers.net/pricewatch/313228/asus-rt-ac66u.html
Beschikt over 2 banden (2,5GHz en 5GHz) 2,4GHz komt verder en is op afstand ff sneller. 5GHz is minder doordringend door muren maar van dichtbij sneller.
Daarnaast beschikt deze router over de .ac protocol, dat is gewoon de nieuwe wifi variant voor de communicatie tussen de nieuwe apparaten en de router, sneller en verder bereik.
Dit is een erg goede router, en een vrij populaire, staan goede reacties bij.
Hier meer .ac routers (gesorteerd op populairiteit) : http://tweakers.net/categorie/560/m...dMnNKUouKlayqlYxMDc1BdFlijpJVtJKZsYGZUmxtbS0A
 
Bedankt voor de tips, zijn leuke routers die als advies gegeven worden. Zie daar ook een wat goedkopere router staan in de lijst TP-Link Archer C7, staat wel op nummer 2 maar bereik is zo te lezen wat minder maar ziet er ook best goed uit heb ik de indruk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan