Netwerk en Thuisgroep.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Berichten
992
Laptop (draadloos) en Desktop (vaste verbinding) beide windows 7.
Het gemaakte Netwerk lijkt nu ok: beide computers kunnen lezen en/schrijven van elkaar.

Heb wel problemen om op beide Thuisgroep in te stellen en te gebruiken.
Op laptop bij het klikken op thuisgroep zie ik: "Er zijn momenteel geen andere computers beschikbaar" en op de desktop: "De thuisgroep bevat geen andere personen".

Normaal zou ik de Thuisgroep op de laptop willen instellen.
Als ik nu op beide computers de thuisgroep verwijder, kan ik dan opnieuw proberen een thuisgroep aan te maken.
Indien ja, dat verwijderen heeft toch geen invloed op het bestaande netwerk dat nu WEL draait.
 
Heb dit nog vergeten te melden: heb op dit forum al dagen zitten lezen maar geraak er voor sommige zaken niet uit.
 
Na het inschakelen van IP helper krijg ik op de laptop: "Lid worden" en daarna een scherm waar gevraagd wordt om een "wachtwoord" in te vullen.
Dit van de desktop of een ander. Maar als ik dit invul ( beide computers geven hetzelfde wachtwoord aan) en dus gebruik ik dit mogelijk is dit fout ? want na het invullen en klikken op volgende krijg ik "Er kan geen thuisgroep worden ingesteld op deze computer"
Moet ik zelf een wachtwoord aanmaken ? Hetzelfde op beide pc's of verschillend.
 
Beide windows 7 home premium 64 bit.
Maar de laptop is wel 4 jaar oud en de desktop is nieuw.
 
Hallo Tuurke. Hier wat handvaten om een en ander te bestuderen.

Eerst lezen en dan handelen Klikje

Eerst even lezen en conclusie trekken. Klikje

Succes ermee.
Oh hallo Zoefff ik zag je linkje te laat, maar ja dubbel is ook oke he.
 
Beter mee verlegen, dan om verlegen, he manamana!
;)
 
Als ik op de laptop thuisgroep aanklik krijg ik dit scherm:Thuisgroep 2.jpg

Wat doe ik hier mee ?
 
Zie de link in dat plaatje.
Blijkbaar heb je dat destijds niet opgeslagen.
 
Er is hier wel geen water...maar ik te zit te zwemmen...
Op de laptop:
Wat moest ik opslagen ? Het wachtwoord ? En wanneer moest dat ?
Als ik op wachtwoord weergeven ga, tonen beide computers een schermpje met hetzelfde wachtwoord: "P2pim Svc3".

Op de desktop:
Na klikken op thuisgroep: "De Thuisgroep bevat geen andere personen"...
 
Probeer eens links onder in die grote bol het woord thuisgroep te tikken. Geef geen enter.

Dan zie je links boven in beeld thuisgroep staan klik op die thuisgroep.

Dan zie je als het goed is dit.

wachtwoord.JPG

http://windows.microsoft.com/nl-be/windows7/homegroup-frequently-asked-questions

Er zitten ook wat videotjes bij, over delen en nog veel meer. Ja het is wel even turen zoveel filmpjes. Maar het moet toch echt wel kunnen. Succes.

Je kunt ook die probleemoplosser er op los laten. Zie afbeelding. Gewoon proberen.
 
Laatst bewerkt:
Ja, heb al talloze keren gezien. Als ik daar op klik zie ik dus het wachtwoord waarvan sprake in mijn vorige tussenkomst.
Wat doe ik met dat wachtwoord ?


Hier onder staat: er zijn geen andere personen lid...hoe maak ik dat de desktop lid wordt

Thuisgroep 2.jpg
 
Je vroeg in hekje bericht 9 welk wachtwoord toch. Heb je netwerkdetectie wel ingeschakeld staan.
 
Manamana, een laatste keer en dan stop ik met Thuisgroep...

Heb op beide computers de Thuisgroep verwijderd.
En opnieuw gestart.
Op mijnlaptop krijg ik nu voor het eerst volgende scherm (met lid worden...) te zien.
Als ik op Nu lid worden klik en volgende wordt mij gevraagd om het wachtwoord van de thuisgroep ( zichtbaar op 2de computer) in te vullen.
Ik vul dat aan en daarna voltooien en dan krijg ik onderstaand scherm 1 en ben ook een kijkje gaan nemen in apparatenbeheer en eigenschappen
draadloze netwerkverbindingen.

Hoe kan ik dit verhelpen ?
 

Bijlagen

  • Thuisgroep 3.jpg
    Thuisgroep 3.jpg
    78,2 KB · Weergaven: 68
  • Thuisgroep 4.jpg
    Thuisgroep 4.jpg
    26,5 KB · Weergaven: 79
  • Thuisgroep 5.jpg
    Thuisgroep 5.jpg
    67,6 KB · Weergaven: 73
Ik proef dat je teleurgesteld bent, maar niet doen he. Wij kunnen er ook niets aan doen dat het niet helemaal lukt. Wacht rustig af op andere helpers. Haastige spoed is zelden goed. :D

IPV 6 staat ingeschakeld zover zie ik oke. Begin van scratch af aan en lees hier. Beter dan dit helpje wat al is uitgevonden heb ik niet.

Klikje

Dat gele driehoekje is niet goed. Verwijder in Apparaatbeheer je (gewone) netwerkadapters (rechtsklik -- 'installatie ongedaan maken') .

Start pc opnieuw op, dan hoort dat allemaal correct te installeren, maar je merkt er niets van als die Teredo interface niet geinstalleerd zal blijven.
 
Laatst bewerkt:
Ook bedankt voor de ondersteuning...

Wat bedoel je met "verwijder je gewone netwerkadapters", allemaal stuk voor stuk of enkel de Toredo tunneling adapter
 
Advies. Maak eerst een herstelpunt van je computer. Opnieuw opstarten zal gevraagd worden. Doe dat maar: Je kunt dan namelijk altijd terug naar dat herstelpunt.

Tip. Ik maak iedere maand een herstelpunt. Later verwijder ik de oudere herstelpunten behalve de laatste natuurlijk. Herstelpunten nemen wat ruimte in beslag

(kwestie van gewennen)

Begin in Apparaatbeheer de hele netwerkadapter te verwijderen. Dan de pc herstarten en de netwerkadapter (door Windows) opnieuw laten herkennen (en installeren).

Het kan zomaar zijn dat er een driver niet lekker gaat.

Verder zit ik te denken dat er wellicht een virrusscanner in de weg zit. Schakel dat ding eens even uit. (wel weer terug inschakelen)

Heb je Norton o.i.d.

By the way. Hoeveel scanners heb je erop zitten toch niet meerdere he. Een is meestal wel genoeg. Succes.
 
In feite gebruik ik nooit herstelpunten maar maak wel wekelijks een image met Norton Ghost. Er mag van alles gebeuren na een 20-tal minuten staat mijn computer weer zoals voorheen.
Ik heb ondertussen ook zitten googlen en diverse zaken uitgeprobeerd zoals "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\TCPIP6\Parameters
Check whether the "DisabledComponents" registry key exists. If so, let's move on the next steps.
Double click the "DisabledComponents" registry key and modify the value to 0.

Dit hielp ook niet. Ook een "microsoft Fix it " gaf geen resultaat.
Als virusscanner heb ik enkel NIS.

Manamana, ik heb nu nog de ganse tijd geprobeerd om een thuisgroep te maken maar ik krijg dus steeds het bericht dat op deze computer geen thuisgroep kan worden aangemaakt
Na de verwijdering van de Thuisgroep heb ik opnieuw getracht om er ééntje te maken. Alles loop lekker tot ik na het invullen van het wachtwoord (verkregen op de andere pc) op voltooien klik...dan volgt dit:

Ik denk dat ik het nu wel begrepen heb...
Waarom het op deze computer (Windows 7 64 bit) niet gaat...mysterie...

Langs mijn netwerk kan nog wel alles delen (wel met het gebruik van "iedereen".

Bedankt voor de hulp.
 

Bijlagen

  • Thuisgroep 6.jpg
    Thuisgroep 6.jpg
    93,1 KB · Weergaven: 56
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan