Netwerk 3 computers.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Berichten
992
In mijn netwerk worden de meeste mappen op alle computers gedeeld door "iedereen" op te geven bij het delen.
Als ik nu bepaalde mappen enkel voor bvb computer 3 wil beschikbaar (lezen en schrijven) maken, kan dat en, indien "ja", hoe doe ik dat.
 
Eerst zorgen dat alle computers in dezelfde werkgroep zitten maar dat zitten ze denk ik al.
Dan kun je vervolgens bij het toekennen van rechten de gebruiker van de andere PC opgeven PCnaam\Gebruiker.

Groeten Marcel
 
Volgens mij kan dit niet: In een werkgroep hebben de computers geen weet van elkaar, dus pcnaam\gebruiker is niet op te zoeken door de delende computer.
Heb het net zelf geprobeerd, en ik krijg de rechten voor anderecomputernaam\gebruikeropdiecomputer niet in de Deelrechten en ook niet in de Bestands-/mappenrechten.

Sterker nog: In een Windows domeinstructuur lijkt het me zelfs niet mogelijk, daar kun je alleen rechten uitdelen o.b.v. gebruikers die in het domein bekend zijn.

Tijs.
 
Hmmm, had ik ook niet aan gedacht.
In mijn gedachten kon het wel maar ik denk dat je gelijk hebt.

Groeten Marcel
 
Met "geen weet van elkaar" bedoel ik niet dat ze elkaar niet kunnen vinden op het netwerk.
Wat ik er wel mee bedoel is dat ze niet bij elkaar kunnen kijken welke accounts en groepen er op elkaars computer aanwezig zijn.

Natuurlijk zijn er een aantal 'ingebakken' gebruikers (denk aan het Administrator account), maar ook die kun je niet gebruiken in delen / bestandsrechten toekennen, zo heb ik gemerkt.

Tijs.
 
En zou dit met een thuisgroep wel zijn gegaan ?
Het is maar een vraag, want zelfs met mijn twee Windows 7 Home Edition computers kan ik niet tot Thuisgroep komen...zoals in vorige vraag op ditzelfde netwerkforum gisteren uitgestippeld. Maar Thuisgroep zou ideaal voor mij geweest zijn.
Bedankt voor de meldingen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan