VPN verbinding naar Smart TV via ethernetkabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nielles

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2011
Berichten
19
Hallo mensen,

Ik zit met het probleem dat ik in het buitenland zit en een smart tv heb met Nederlandse apps. Hierop staan bv uitzending gemist / netflix en deze werken niet in het buitenland.
Ik heb nu een VPN ter mijn beschikking waardoor ik Nederlands IP krijg. Ik kan via de laptop met de vpn verbinding maken, maar nu wil ik graag dat hij ook internet (Nederlands IP) doorgeeft aan de smart tv.
Nu is mijn vraag hoe kan ik instellen dat het internet doorgeven wordt aan de smart tv, wanneer de laptop verbonden is via de vpn, zodat ik op de smart tv na bv uitzending gemist/netflix kan kijken?

Laptop is draadloos verbonden met router (wifi)
Van laptop naar Smart TV via ethernetkabel

Hopelijk kunnen jullie me helpen! Mijn dank zou groot zijn.

Nielles
 
IN principe moet je beide verbindingen kunnen bridgen door ze beide te selecteren en met rechtermuisknop "bridge" instellen.
 
IN principe moet je beide verbindingen kunnen bridgen door ze beide te selecteren en met rechtermuisknop "bridge" instellen.

Dat heb ik nu geprobeerd, maar dat lukt niet want kan dan niks selecteren....
Heb de VPN verbinding en de ethernetkabel geselecteerd, maar dan doe ik rechtermuisknop en dan is alles lichtgrijs dus niet aanklikbaar.

Ik gebruik windows 7 op de laptop
 
Laatst bewerkt:
Je moet niet de VPN selecteren maar je wireless en vaste verbinding.
 
Wanneer ik dat doe kan ik geen verbinding meer maken met de vpn of verbreekt hij de vebinding met de VPN connectie. Dat krijg ik dus mijn buitenlands IP toch?
 
In principe zou na het bridgen het nog steeds mogelijk moeten zijn om een VPN op te zetten. Echter kan dat afhankelijk van de precieze oplossing.

Ik heb het zelf vaak gebruik voor mijn werk (inloggen vanaf thuis of remote locatie) op werk-VPN en vervolgens ander apparaat aansluiten. Er zijn echter meerdere VPN protocollen en programma's dus als je het zo niet aan de gang krijgt moet je misschien wat settings veranderen of kan het niet met het gebruikte protocol. (wij gebruiken ipsec)
 
Ik heb wat met de instellingen liggen veranderen ma kan niet achterhalen wat het probleem geeft voor bridgen. Dit krijg ik
Naamloos.jpg
 
Oke this nu gelukt door delen uit te zetten, maar nu krijg ik "Er is een IP-Adresconflict gedetecteerd"
Wat kan ik daar aan doen?

Bedankt voor je hulp Wampier!
 
:) Het is moeilijk om mee te denken. Heb je de computer en TV op automatisch ip adres staan?

Ik vermoed dat het probleem is dat je VPN service maar 1 IP-adres uitgeeft. Je kunt je computer een fixed ipadres geven en dan je TV het adres van de VPN service op laten halen.

Een en ander is dus een beetje afhankelijk van de service en instellingen. Indien je service wel meerdere devices toestaat is er mogelijk een probleem met de IP instellingen.
 
:) Het is moeilijk om mee te denken. Heb je de computer en TV op automatisch ip adres staan?

Ik vermoed dat het probleem is dat je VPN service maar 1 IP-adres uitgeeft. Je kunt je computer een fixed ipadres geven en dan je TV het adres van de VPN service op laten halen.

Ja deze heb ik volgens mij op automatisch staan.
Ja klopt de service geeft maar 1 IP adres uit. Hoe moet ik dat dan doen?
 
Probeer eens je TV eens vast adres te geven in de lokale range van je PC. Indien de default route staat ingesteld op de VPN dan zou het moeten werken. Ik weet dat het kan werken met een virtual machine en met tools in linux. Ik heb echter helaas geen opstelling om het te testen voor "plain" windows.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan