verschillende internet snelheden

Status
Niet open voor verdere reacties.

bakoord1

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2012
Berichten
29
Hoe komt het dat de laptop van mijn zoon een wifisnelheid heeft van 150 mbps en mijn desktop 54 mbps.
We zitten beide op dezelfde router.
Tot voorkort was mijn snelheid ook 150 mbps. Nadat mijn router is de reset is dit veranderd.
 
Gebruiken je dezelfde netwerkkaarten?
Welk beveiligingstype?
Afstand ( in geval draadloos ) gelijk?
 
Laatst bewerkt:
@Zoefff
dezelfde netwerkkaarten weet ik niet.
beveiliging is TKIP bij beide
Het gaat idd om draadloos afstand: mijn pc tot router is 2 mtr die van mijn zoon 5 meter (geen betonnen muren)

@Terrarabo
Draadloos en de drivers idd al bijgewerkt
 
mijn netwerkkaart is Realtek RTL8188CU lan802.11n USB 2.0 network adapter
mijn zoon's netwerkkaart: Atheros AR9002WB-1NG wireless network adapter
 
kan het zijn dat ik iets in de router moet aanpassen, want het is ontstaan nadat ik de router moest resetten
 
nieuwe ontwikkeling:
Mijn dochter heeft op haar kamer een wifi-repeater, die verbonden is met mijn router
Wanneer ik deze ophaal, bij mijn pc in het stopcontact doe en met mijn pc verbinding maak met de repeater, dan is de wifisnelheid 150 mbps.
switch ik terug van de repeater naar naar mijn thuisnetwerk, dan wordt de wifisnelheid weer 54 mbps
ik begrijp hier niets van
 
beste mensen,
bedankt voor jullie reacties. Het probleem is inmiddels opgelost.

groet
 
En dan is het de bedoeling van een forum dat je ook even plaatst hoe het opgelost is zodat wellicht een ander er in de toekomst ook wat aan heeft en je mag de status van je vraag naar opgelost zetten :thumb:
 
oke,
Het bleek dat de beveiliging van de router en de beveiliging in mijn PC niet gelijk stonden.
De PC stond op AES en de router op TKIP.
Nadat ik beide op AES heb gezet, werd de internetsnelheid 150 mbps.

Overigens is het probleem met de laptop van mijn dochter nog niet verholpen. Haar mbps fluctueert nog steeds.
maar daarvoor zal ik waarschijnlijk terug moeten naar de leverancier.

ik zal de vraag op status opgelost zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan