Film weergeven in HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

WimGoo

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2011
Berichten
139
Als filmamateur wil ik graag mijn films zo goed mogelijk kunnen afspelen op een DVD speler.
Ik heb een Panasonic HDC-SD900 camcorder waarmee ik FullHD beelden kan maken in 1920x1080 progressive. Als ik een film maak met deze 1920 x 1080 of een lagere resolutie wil ik dit resultaat ook terug zien op mijn TV via de DVD speler. Als ik een film heb gemaakt en op een DVD brand wordt het eindresultaat een film in MPEG 2 en dat is niet de kwaliteit die ik wil.
Als ik de film in een hogere resolutie wil moet ik hem op een Blu-ray DVD branden en dan op mijn Blu-ray DVD speler afspelen. Hier heb ik dan wel weer een Blu-ray brander voor nodig die ik nog niet heb. Ik heb het ook geprobeerd op de USB stick maar dat was minder dan ik had verwacht. Maar dat kan ook te maken hebben met de snelheid van de USB stick. Deze was 3.0 en compatibel met 2.0. Mijn DVD speler kan alleen USB 2.0 aan dus misschien ligt daar het probleem.
Heeft iemand ervaring met dit soort kwaliteitsproblemen en wil hij/zij die met mij delen?
 
Een DVD is nooit HD kwaliteit. Tenminste niet als je een Video DVD maakt. Je kunt wel een HD bestand op een DVD schijfje zetten wanneer je een Data DVD maakt. Maar dan is deze niet zomaar in alle stand-alone DVD spelers af te spelen.

De maximale bestandgrootte is dan 4,3 GB voor een Standaard DVD (DVD5) en 8,7 GB voor een Dual Layer DVD (DVD9). De snelheid van de USB stick is niet van belang. Als je daar een HD videobestand op zet wordt deze gewoon in HD afgespeeld.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan