Kan ik ook andere bestanden op mijn ubuntu start-usb hebben?

Status
Niet open voor verdere reacties.

zkr100

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 okt 2014
Berichten
1
Ik heb een paar issues, waarvoor ik graag hulp wil hebben.

Ik ben van plan ubuntu naast mijn win7 te installeren en evt op ubuntu over te stappen. Van de win7 wil ik een backup/reserve maken en dat op mijn USB opslaan zodat ik te allen tijde Windows mag gebruiken als ik dat wil (alles blijft intact).

Het probleem is dit: ik heb maar een USB stick!

Dus als ik die backup maken van win7 op de usb, kan ik daarnaast ook de ubuntu .iso op laten zitten, en een opstartbare ubuntu disk hebben? Of moet er een van de twee weg op die usb?

Hoe kan ik beide behouden?

Alvast bedankt.
 
Ik heb een paar issues, waarvoor ik graag hulp wil hebben. Ik ben van plan ubuntu naast mijn win7 te installeren en evt op ubuntu over te stappen.
DUS DAN MAAK JE EEN DUALBOOT, CORRECT?
Van de win7 wil ik een backup/reserve maken en dat op mijn USB opslaan zodat ik te allen tijde Windows mag gebruiken als ik dat wil (alles blijft intact). Het probleem is dit: ik heb maar een USB stick!
DAT IS DAN EEN STICK VAN >20GIG DENK IK, MAAR DAT KAN, IK HEB STICKS VAN 60GIG- IKZOU EEN IMAGE OP DIE STICK ZETTEN VAN DE COMPLETE C nadat de dualboot etc geinstalleerd is - simpeler, veiliger. IK ZOU DAN WEL DATA OP D ZETTEN, GESCHEIDEN VAN RPOGS, DOCH IS GEEN MUST

Dus als ik die backup maken van win7 op de usb, kan ik daarnaast ook de ubuntu .iso op laten zitten, en een opstartbare ubuntu disk hebben? Of moet er een van de twee weg op die usb?
DIT KAN OOK WEL, MAAR IK ZIE DE REDEN NIET ALS JE BOVENSTAAND DOET IS ALLES TOP. Je kunt een virtueel station gaan creeeren …..k zou eerst even testen of ie bootableblijft ik denk van wel. Nogmaals, hou de dual boot aan en maak image zodra alles fris is. Nog een tip, als je begint maak dan ook een image van de C, doe het met macrium dan kun je de image ook nog openen om even ergens te spieken;-)

HG Jan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@JANBAKKER4224
Kijk eens even hier voor hoe je een bericht opstelt en hier i.v.m. de aangeboden key in het XP forum.
Succes verder op het forum.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan