Verkenner laat niks meer zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

multirobbert

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2010
Berichten
526
Hallo,

Het is al een tijdje zo dat de verkenner niks meer laat zien.
De eerste keer laat hij alles wel zien en is het gewoon goed, de tweede keer verkenner openen laat hij alles nog wel zien, alleen missen sommige icoontjes en laadt hij langzaam, en de derde keer verkenner openen laat hij helemaal niks meer zien.

Heb alles al geprobeerd, maar waarschijnlijk ligt het niet aan de hardware.
Computer is van december 2012, dus nog vrij nieuw.
Weet iemand wat het probleem kan zijn? Zit er al een paar maand mee.

Hier nog even een printscreen van de verkenner:
2jezadw.png


Bij voorbaat dank.
 
Laatst bewerkt:
Heb alle scanprogramma's laten lopen, maar geloof het of niet, ze hebben helemaal niets gevonden. Heb dat een paar maand terug ook al gedaan, maar toen ook zonder resultaat.
Dat kan het dus niet zijn. Heb je nog andere mogelijke oplossingen?

Ik hoor het graag! ;)
 
Probeer dit eens (om te zien of er fouten in windows zijn geslopen):
1. Klik op start
2. Typ cmd, die verschijnt bovenin en klik daar met de rechtermuisknop op en kies ''uitvoeren als administrator'' en kies vervolgens ja
3. typ: sfc /scannow
4. Laat hem de computer scannen en start na de scan de computer opnieuw op
 
Heb mijn computer nu uit, maar als ik een herstelpunt moet doen, hoe ver kan ik dan terug? Ik moet dan wel een jaar terug.
 
Zo ver terug als mogelijk/noodzakelijk is.
Als dat niet kan of onvoldoende oplost vrees ik dat windows opnieuw geinstalleerd moet worden.
 
Is er geen mogelijkheid om heel Windows te repareren zonder dat alle bestanden verloren gaan?
 
Dit zou nog geprobeerd kunnen worden: shellexeview hier te downloaden:http://www.nirsoft.net/utils/shexview.html
Dat gaat voornamelijk over vreemd gedrag van de Verkenner, maar wellicht dat dat de veroorzaker is.
Bekijk met deze tool welke extensies gekoppeld zijn. Die van Microsoft zullen wel goed zijn, maar bekijk al het andere met de nodige argwaan en disable die eens en kijk of dat wat uitmaakt.


Lees ook dit eens: http://windowsxp.mvps.org/slowrightclick.htm dit gaat over vreemd gedrag bij rechtermuisklik in Verkenner en waar dat door kan komen.
 
Laatst bewerkt:
Heb het programma gedownload, maar heb er nog wel een vraag over: Je ziet een lijst met bestanden die je kunt selecteren. Sommige hebben een rode gloed. Wat betekent dat?
 
de rode gloed betekent dat dat extensies zijn waar vermoedelijk iets mis mee is.
 
Heb met dat programma verschillende bestanden uitgeschakeld, maar zonder resultaat.
Heb zelfs Windows opnieuw geïnstalleerd (zonder dat alle data verloren gaat), maar ook dat had geen resultaat.

Zijn er nog andere mogelijke oplossingen?
 
Windows opnieuw geinstalleerd? Helemaal van scratch af aan? En dan nog steeds dit probleem, dan moet het iets in de hardware zijn.
Ik denk dat het de harde schijf of de harde schijf controler is.
 
Backup nu je hele harde schijf en koop een nieuwe!!!!!
 
CHKDSK vond geen fouten. Zal morgen eens even onder de motorkap kijken. Misschien zit daar gewoon iets niet goed. Computer is nog geen 2 jaar oud, dus veroudering kan het niet zijn.
 
Laatst bewerkt:
Het is een misverstand dat met systeemherstel je bestanden verloren gaan.
Systeemherstel herstelt de systeembestanden van je computer in de staat waarin deze op een eerder tijdstip zijn opgeslagen. Daardoor kan je systeemwijzigingen op de computer ongedaan maken zonder dat dit gevolgen heeft voor je persoonlijke bestanden, zoals e-mail, documenten of foto's.
 
Hard Disk Sentinel zegt dat alles uitstekend werkt.
Heb net een paar alternatieve verkenners gedownload (zoals Explorer++), en die werken gewoon uitstekend! Ik heb ook overal op internet gezocht naar mensen met hetzelfde probleem, maar niemand heeft een oplossing. Ik vind het nou wel een beetje vreemd worden eerlijk gezegd.
Waar zou het aan kunnen liggen? :confused:


EDIT: Ik heb zojuist gelezen dat een nieuw gebruikersaccount aanmaken ook helpt, maar dat niet is bevestigt. Dus ik heb dat net even gedaan, en tot mijn grote verbazing functioneert de Verkenner gewoon goed! Ga ik dan weer terug naar mijn eigen account, dan doet de Verkenner dus weer vreemd, zoals ook op de afbeelding in mijn eerste post te zien is.
Nou is dus de vraag: Wat hindert de Verkenner in mijn account, wat er niet is in een ander, net aangemaakte account?
 
Laatst bewerkt:
  • Download of Update PC Info naar je bureaublad.
  • Verwijder de oudere versie (indien aanwezig) via Uninstall.
  • Unzip PC Info.zip het en klik op SetupPC Info.
.
Doorloop het installatieproces en dubbelklik (rechtsklik en admin voor Vista en W7) op PC Info.
De scanning wordt nu ingezet.
Na de scanning klik je op de tab "Logs" en vink je alles aan, behalve "Expert Mode".
Klik op "Create a log" en kopie en plak deze log in je volgende posting.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan