Foto uit picasa behoud oorspronkelijk formaat niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
4.439
Als ik een foto in Picasa bewerk, recht zetten en wat andere verbeteringen toepas dan blijft hij in Picasa het oorspronkelijke formaat behouden. Ga ik echter exporteren NB met behoud van oorspronkelijk formaat aangekruist dan houd ik toch altijd maar een schamele aantal Kb over en nooit het oorspronkelijk 1,2 mb 3mb etc. formaat. Als ik hem vanuit Picasa naar bureaublad verplaats verdwijnen de aanpassingen weer. Ik heb de aangepaste foto nodig maar dan met hoge resolutie hoe kan ik die hanteren zonder dat aanpassingen verdwijnen ???
 
Als je al exporteren nodig hebt, dan is het (dus) blijkbaar geen formaat dat direct bruikbaar is voor je.

Dus de hamvraag is (natuurlijk): Welk soort basis-bestand begin je mee? RAW, BMP, JPG, PNG, ...?
En naar welke soort bestand exporteer je? (RAW, BMP, JPG, PNG, ...)?

Tijs.
 
Ik moet in picasa bewerken. Met allerlei gimmicks, fotoshoppen zalk maar zeggen. Dan krijg ik een beeld wat ik nodig heb. Nog steeds in oorspronkelijke resolutie. In picasa kan je dan exporteren naar een map op je computer voor doorsturen etc. Maar het oorspronkelijke formaat gaat dan verloren en is dan vaak niet meer geschikt voor het doel, aantal pixels te weinig. Als ik de bewerkte foto verplaats naar bureaublad vanuit picasa dan blijft het formaat gelijk maar dan is de foto zo vergroot dat hij buiten het kader gaat. Wat een gedoe zeg... In picasa zelf kun je exporteren zogenaamd met behoud van oorspronkelijk formaat maar daar klopt niets van. Blijft niet van over. Vanuit mb regio naar miezerige Kb Moet toch mogelijk zijn om de bewerkte foto vanuit picasa te krijgen zonder verandering ??
 
Als je al exporteren nodig hebt, dan is het (dus) blijkbaar geen formaat dat direct bruikbaar is voor je.

Dus de hamvraag is (natuurlijk): Welk soort basis-bestand begin je mee? RAW, BMP, JPG, PNG, ...?
En naar welke soort bestand exporteer je? (RAW, BMP, JPG, PNG, ...)?

Tijs.

Tijs ik begrijp ongeveer wel wat je bedoelt. Maar vooralsnog ken ik maar een methode om een foto uit picasa te krijgen en dat is exporteren. Picasa is een lekker niet al te ingewikkeld programma om behoorlijk wat met je foto's te doen. Maar als ik dan zo'n foto wil gaan gebruiken voor een ander doel dan in Picasa te bewonderen, wordt er vaak gevraagd naar een formaat in pixels en na exporteren blijft daar dan niet veel van over, ook niet na de stand maximum of met behoud van resolutie. Ik vermoed dat ik wat zaken door elkaar hussel en het niet helemaal begrijp. Maar bijv. in Photoshop, ph s elements en Irfan heb ja altijd de sla-op als... functie en opslaan waar je maar wilt en met vrijwel elk bestaand bestand, is zoiets ook mogelijk in Picasa want Picasa werkt eigenlijk het allerlekkerst voor mijn doelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan