Desktop wilt niks meer downloaden na herinstallatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marsmarvie

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2009
Berichten
15
Goede dag Allemaal,

ik heb vorige maand mijn desktop opnieuw geinstalleerd omdat deze op windows 8.1 draaide en hier niet aan kon wennen.

Na de herinstallatie naar windows 7 Proffesional stuut ik nu op het volgende probleem als ik een bestand wilt downloaden bij internet explorer of google chrome
haalt deze het maar voor een gedeelte binnen en hierna stopt deze en kan je wachten tot je een ons weegt voordat deze verder gaat.

Heb de firewall van windows uitgezet en mijn virrusscanner F-secure van KPN al verwijderd alleen helpt dit niet.

Dit probleem blijft aanwezig zowel via mijn wifi als lan verbinding.

Ik heb een vaste open dns server ingesteld:
DNS1: 208.67.222.222
DNS2: 208.67.220.220

Deze heb ik ingesteld zowel in mijn netwerkkaarten wifi/lan desktop als ik mijn modem.

Ik heb internet via Ziggo modem type Ubee deze staat in brides modes omdat ik constant probleem met mijn verbinding had, hier achter is een Router geplaatst de Cisco EA6500 hier wordt het netwerk opgesplitst naar de slaapkamer/woonkamer/slaapkamer en hier achter zit er een switch van TP-link, mijn overige netwerk werkt naar behoren het probleem zit alleen in de desktop.
 
Heb je de goede driver voor je netwerkkaart geïnstalleerd?
Geen problemen met andere sites? Alleen met downloaden van bestanden?
Draai speedtest eens.
Waarom sluit je de switch niet direct aan op het modem en laat je de Cisco router er niet gewoon tussenuit?
Als je anders niet genoeg aansluitingen hebt je Cisco router als switch gebruiken.
Ik neem aan dat je Ubee modem van Ziggo tevens router is.
Geef anders het typenr. van je modem door.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Mik Zjegger voor je reactie,

Ik heb de driver van mijn netwerkkaart geinstalleerd via Intel maar ook via de asus site, hiervoor heb ik de netwerk adapter verwijderd om geheel over nieuw te beginnen.
Ik heb problemen bij het bekijken van de web pagina's alleen bij het downloaden van programma's via de web pagina's.
Speedtest.net deze doet het niet kan Adobe plash player ook niet installeren.
Ik heb mijn hele netwerk tussen de pc en modem(ziggo) eruit gehaald en alleen mijn pc aangesloten op de Modem( Ziggo).
Het probleem blijft het zelfde.
Nieuwe instal van Win. 7 prof uitgevoerd zelfde probleem constant onbekend netwerk.
Virrusscanner en firewall uitgeschakkeld en zelfs geheel verwijderd van de pc.
Valt wel op als ik mijn pc opnieuw opstart ik wel op internet kan komen en aan geeft thuis netwerk, alleen als ik mijn netwerk adapter reset ik dit hierna niet meer kan n nu zelf ook aangeeft onbekend netwerk.

Verder in mijn netwerk heb ik nergens last van, het zit hem dus echt alleen in deze desktop.

Ik heb het vermoeden dat mijn netwerkkaart onboard niet helemaal meer goed werkt alleen dan zou mijn wifi verbinding wel moeten werken en deze doet het zelfde.

Modem type van ziggo is inderdaad Ubee EVW3200 en deze staat in bridge mode voor de router functie in de modem hiervoor wordt de router Cisco EA6500 vervangen.
Mijn lokaal netwerK

IP adres begint:10.22.65.1 t/m 10.22.65.253
subnet mask: 255.255.255.0
Gateway: 10.22.65.254

Open dns 1: 208.67.222.222
2: 208.67.220.220

DHCP server is ingeschakkeld.

mijn configuratie:

Asus Maximus VII Formula
Corsair 16 GB DDR3-1600 Kit
Intel® Core™ i7-4790K, 4,0 GHz
2 keer SAPPHIRE HD 7950 3GB with Boost
Corsair Hydro Series H80i
Samsung 840 EVO MZ-7TE250BW
Samsung 840 EVO MZ-7TE120BW

Netwerk:
Bedraad en Wifi

Logitech 510S
Logitech MX518
Logitech G35

3 keer Samsung Syncmaster 226BW

F-secure van KPN
Windows 7 Proffesional 64 bits

Als iemand nog iets weet hoor ik het erg graag.
 

Bijlagen

  • Config router1.jpg
    Config router1.jpg
    81,2 KB · Weergaven: 70
  • Config netwerk.jpg
    Config netwerk.jpg
    58,9 KB · Weergaven: 59
  • Netwerk kaart.jpg
    Netwerk kaart.jpg
    68,7 KB · Weergaven: 64
Laatst bewerkt:
1. Druk op de Windowstoets en typ: opdracht.
Je ziet nu in het startvenster Opdrachtprompt verschijnen. Klik op Als administrator uitvoeren.

opdracht.gif


2. Type achter de commandprompt ipconfig /all >> C:\ipconfig.txt (Let op!!! de gebruikte spaties)
cmdipconf.jpg

3. Ga naar de systeemschijf "C:\" en voeg ipconfig.txt in je volgende bericht als bijlage toe.
 
Laatst bewerkt:
Dorado,

Bedankt voor je reactie.

Heb het gene waar je om vroeg uitgevoerd op mijn desktop en bij deze post gedaan.
Hoop dat er nu eindelijk iets uit komt.

Maar we wachten weer af.
 

Bijlagen

  • ipconfig.txt
    2,6 KB · Weergaven: 32
Combineer [windowstoets & r] → tik:ncpa.cpl en klik op Eigenschappen van de adapter.
Selecteer hier Internet Protocol versie 4 (TCP /IPv4) en klik op Eigenschappen. Ieder netwerkapparaat in je netwerk moet beschikken over een uniek ip-adres. Dat kun je zelf invullen (statisch) of automatisch (dynamisch) laten toekennen.

network4.png



Ik denk dat het een kans maakt door een vast ip-adres toe te laten kennen.
Dat adres moet uitwisselbaar zijn met het ip-adres van je router.
Jouw router heeft het adres 10.22.65.254, dan geef je je

  • ip-adres een adres als 10.22.65.255.
  • Het subnetmasker stel je in op 255.255.255.0 en bij
  • Standaardgateway vul je 10.22.65.254 in.

network6.png
 
Laatst bewerkt:
Goede dag Dorado,

Aller eerst bedankt voor je reactie,

Als ik mijn netwerk adapter statisch instel zoals u hierboven hebt vermeld! hoe stel ik de rest van mijn netwerk in dan?

Zoals u kan zien is mijn Gateway 10.22.65.254 en mijn eerste ip 10.22.65.1 en heb deze ingesteld met max 75 gebruikers dus kan ik door gaan tot 10.22.65.75.
Hoe kan ik dan mijn netwerk adapter instellen op ip adres 10.2.65.255. Als mijn gateway in mijn in de reeds moet vallen denk je toch al snel aan de gateway op 10.22.65.75.
Ip adres eindigend op 255 bestaat geloof ik ook niet.

in het voorbeeld en dat is dus ook bij mij laat u zien hoe je ik mijn netwerk adapter moet instellen.
ik heb een subnetmask van 255.255.255.0 dus 254 ip adressen dus mijn ip adressen kunnen lopen van 10.22.65.1 t/m 10.22.65.254 mijn gateway is meestal de eerste of de
laatste van mijn reeds dus dat is 10.22.65.1 of 10.22.65.254.
Moet ik dan niet mijn netwerkadapter instellen tussen 10.22.65.2 t/m 10.22.65.253. subnetmask 255.255.255.0 gateway 10.22.65.1/10.22.65.254

Ik hoor het graag.
 
Marsmarvie zei:
Zoals u kan zien is mijn Gateway 10.22.65.254 en mijn eerste ip 10.22.65.1 en heb deze ingesteld met max 75 gebruikers dus kan ik door gaan tot 10.22.65.75.
Hoe kan ik dan mijn netwerk adapter instellen op ip adres 10.2.65.255. Als mijn gateway in mijn in de reeds moet vallen denk je toch al snel aan de gateway op 10.22.65.75.

Stel het zo in:
Het volgende IP-adres gebruiken:
  • ip-adres:10.22.65.1.
  • Het subnetmasker stel je in op 255.255.255.0 en bij
  • Standaardgateway vul je 10.22.65.254 in.

De volgende DNS-Servers gebruiken:
  • 208.67.222.222
  • 208.67.220.220
 
Zet de apater, lan of wifi, die je niet gebruikt eens uit via apparaatbeheer.

Overigens zie ik dat je een vast ip adres gebruikt in de dhcp range van de router, werk wel maar is eig. niet de bedoeling.
 
Beste mensen,

Bedankt voor jullie hulp bij deze.

Na alles en dan echt alles te hebben gedaan en bijna een nieuwe desktop wilde gaan aanschaffen, omdat ik bovengenoemde problemen zowel heb gehad bij windows 7 proffesional als Ultimate allebij geheel legaal.
Heb ik besloten alleweer een nieuwe instal te doen met windows 8. Windows 8 zal niet mijn eerste keuze zijn geweest maar heeft wel geholpen.
Heb een melding gedaan van mijn probleem bij windows en ga wel kijken ofdat zei hier iets mee kunnen.
Probleem is echt niet op te lossen en ben er denk ook bijna 3 weken mee bezig geweest.
Suc6 allemaal die nog tegen dit probleem aan lopen mijn advies ga terug naar de commendore 64.
Geintje, weet hoe vervelend dit is.

Mvg,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan