Wake on Lan - Powerline Adapter

Status
Niet open voor verdere reacties.

jopi328

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2009
Berichten
428
Beste forumleden,

(Het gaat hier om een Linksys PLTS200 Powerline Adapter. In combinatie met een E4200 v1.0 die DD-WRT draait.)

Op mijn desktop PC draait een Plex server + allemaal automatiseringssoftware omtrent Series en Films (Couchpotato, Nzbdrone etc.). Nu wil ik niet dat mijn computer constant mijn portemonnee leegtrekt en dus op afstand de computer aan en uit willen zetten.

Echter ligt het netwerk hier iets gecompliceerder dan bij de meeste mensen thuis. Ik heb op mijn desktop een prima WiFi verbinding (haal tot max. 18 MBps binnen), alleen word de WiFi adapter uitgeschakeld wanneer mijn desktop ook uit gaat. Nu heb ik nog oude powerline adapters liggen, naar mijn mening ideaal om WOL (Wake on Lan) uit te voeren.

App gedownload op mijn Android, instellingen van de Ethernet poort zo gezet dat WOL mogelijk is. Klinkt allemaal prima, en de pakketjes komen ook binnen! (gecheckt via WireShark).

Nu is er alleen nog 1 probleem. De magic packets komen niet binnen wanneer de computer uitgeschakeld staat. Het lijkt wel of de Powerline adapter in Standby gaat wanneer de computer niet reageert via zijn Ethernet poort.

Is er iemand hier aanwezig die mij kan helpen ervoor te zorgen dat ik mijn computer aan kan zetten via de Powerline adapter en voor de rest gewoon WiFi blijf gebruiken? Alvast bedankt,


Met vriendelijke groet,

jopi328
 
Mooi verhaal, maarrrrrrrrr, staat WOL ook ingeschakeld op de PC????
Kijk in de bios.


Goh, noem jij 18 Mbs een goede wifi verbinding.
50-60 Mbs noem ik pas goed.
 
Hoofdletter MB hè, dat is dus zo'n 144mbit :). WOL staat uiteraard aan. Nog meer suggesties?
 
Ik bedoel in de bios van de pc
Bios is de grote baas.
Windows kan de horlepiep dansen, maar de bios bepaalt alles.
 
Ja dat begrijp ik. Dat stond allemaal goed, alleen de power management stond op Power Saver. Dit heb ik op Maximum gezet in BIOS en nu blijft de Ethernet wel aan. Echter heb ik het nu als volgt:

1. Ik stuur een magic packet
2. Ethernet poort knippert
3. Ethernet poort stopt met knipperen

Meer gebeurt er niet. PC gaat niet aan. Iemand enig idee?
 
Dit stond in Wikipedia:

het moet het MAC-adres van de doelcomputer bevatten, met eventueel een SecureOn-wachtwoord
het maakt geen gebruik van een confirmatiepakket
werkt mogelijk niet buiten het lokale netwerk
De doelcomputer moet Wake-On-LAN ondersteunen
De netwerkkaart van de doelcomputer moet onder stroom staan
Het "magic packet" kan niet worden verstuurd naar draadloze netwerkkaarten
 
Ik voldoe aan alle punten :(. Volgend weekend ga ik weer flink aan de bak. Zal dit Topic wel op opgelost zetten, en ga zelf verder kijken. Tenzij jij nog suggesties hebt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan