Sonos: netwerkpad naar mediabibliotheek op Nas

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mauvan

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2008
Berichten
136
Ik zoek naar de oplossing voor een raar fenomeen op mijn Sonos.

Sinds kort heb ik de Horizon box. Daarop heb ik een Sonos en een Synology aangesloten. Op deze nas heb ik mijn iTunes bibliotheek.
Door de wat afwijkende ip-reeks van Horizon was ik eigenlijk van plan om het ip-adres dynamisch toe te laten wijzen.
Daarna hoefde ik alleen maar de Sonos te laten verwijzen naar \\nasnaam\itunesmap.... Dacht ik.
Helaas kreeg ik dat niet voor elkaar. Telkens een fout dat de Nas niet te vinden is.
Toen ik heb ik de Synology toch maar weer op een vast Ip-adres gezet. En omdat ik ook toen niet voor elkaar kreeg om de netwerknaam erin te zetten, heb ik Sonos maar laten verwijzen naar //192.168.xx.xx/itunesmap. En toen werkte het wel.

Hoe kan dit? In mijn verkenner en browser kan ik wel gewoon naar de nasnaam toe en browsen in de mappen.

Wie kent dit (niet zo heel ernstige) fenomeen?
 
Interne dns zooi?

om toch nog even voort te borduren op voorgaande...

Ik heb mijn DS209 niet alleen voor iTunes, maar ook voor mij e-books en voor de unattended Back-up. Ook mappings werkten op een gegeven moment niet meer, omdat de netwerknaam van mijn NAS gewoon niet meer bestond, tenzij ik de Synology client gebruikte om het te lokaliseren.
Kortom: nu verwijzen mijn driveletters stomweg naar het IP-adres en dat vind ik eigenlijk een waardeloze situatie.

Samengevat:
- geen dynamisch ip-adres mogelijk op mijn Synology nas
- netwerk herkent mijn nasnaam (netwerknaam) niet meer
- dus alles hard laten verwijzen naar statisch ip-adres

Ligt het dus toch aan de Horizon box. Ik kan in de routermodule, maar ik zou niet weten wat ik dan moet wijzigen.

Wie heeft de ultieme oplossing?:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan