LAN verbinding doet het niet: Onbekend netwerk, openbaar netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

sh00t

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2010
Berichten
72
Hallo,
Ik heb al een tijdje geen LAN verbinding meer. Wifi doet het wel een beetje maar LAN niet. Ik heb geprobeerd om het met een nieuwe LAN kabel te testen maar ook dat lukte niet. Ik heb vaak mijn modem/router's stekker eruit gehaald gewacht enzv maar toch lukt het niet.
Systeem: Windows 7
Groetjes,
Sh00t
internet1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Al in apparaat beheer gekeken of het lan-modem wel goed functioneert?

Oh, en probeer ook eens een nieuwe Lan-verbinding te definieren en dan als thuis/vertrouwd, want hij staat nu op "openbaar netwerk".
 
Laatst bewerkt:
Ik heb bij netwerkadapters in apparaatbeheer alles gecheckt en ze blijken allemaal te goed te functioneren. Ook lukt het mij niet om mijn onbekende netwerk te verranderen naar thuis/vertrouwd. internet2.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vertel eens wat meer over hoe je netwerk ingericht is. Je hebt in ieder geval een modem en een Router begrijp ik? Die modem, is dat een Modemrouter? Eentje waarmee je ook Wifi hebt?
 
ik neem aan dat ook jij een provider hebt. bel hem en leg je probleem voor.
wij hier kunnen dat zonder verdere info niet goed oplossen
see you
 
Download MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op "MiniToolBox.exe" om de tool te starten.
  • Let op!!! Windows Vista & 7 gebruikers dienen MiniToolBox.exe als administrator uit te voeren "Rechtermuisknop uitvoeren als",
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • List content of hosts
    • List IP Configuration
    • List Winsock Entries
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Installed Programs
    • List Devices

    minitoolbox.png

  • Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in je bericht inclusief de probleemomschrijving.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.



Voer het volgende uit:
Druk op de Windowstoets en typ: opdracht.
Je ziet nu in het startvenster Opdrachtprompt verschijnen. Klik op Als administrator uitvoeren.

opdracht.gif


Typ: ping google.nl >>%UserProfile%\desktop\ping.log
Sluit alle vensters waardoor je ping.log op je bureaublad ziet staan.
Post dit logje
 
Laatst bewerkt:
Hallo dorado,
met dat ping google.nl >>%UserProfile%\desktop\ping.log intikken bij opdrachtprompt als administrator lukte niet er stond C:\Windows\system32>ping google.nl >>%UserProfile%\desktop\ping.log
Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden.
hieronder result.txt van minitoolbox.
 

Bijlagen

  • Result.txt
    22 KB · Weergaven: 38
Laatst bewerkt door een moderator:
Vertel eens wat meer over hoe je netwerk ingericht is. Je hebt in ieder geval een modem en een Router begrijp ik? Die modem, is dat een Modemrouter? Eentje waarmee je ook Wifi hebt?

Hallo k1pje
Het is inderdaad een modemrouter van het merk draytek waarmee ik ook wifi van krijg.
Helaas is de wifi verbinding sinds kort ook heel erg verslechterd. Speedtests gedaan met mijn pc en mobiel naast mijn modemrouter en van 50mbdown en upload naar minder dan gemiddeld 5mb instabiel internet.
 
Minitoolbox geeft geen log m.b.t. de ipconfiguratie. Kun je de opdracht nog eens uitvoeren?
 
Al geprobeerd de router te resetten (stroom eraf, 30 sec wachten en dan weer stroom aan).
Ik heb ook een Draytek en als de internetverbinding op enigerlei wijze hapert dan is dat vaak de oplossing.
 
Ok, dus je hebt de router aangesloten op de Draytek modemrouter. Heb je dan de router geconfigureerd als switch, want anders krijg je conflicten wanneer beide IP-adressen willen gaan uitdelen.
 
Beste sh00t, gaarne niet alles quoten. Daar is de functie niet voor ;)
 
Hallo,
Ik moet van mijn provider een bepaalde log sturen met speedtest gegevens enzv maar ik moet de resultaten wel verkregen hebben met kabelverbinding voor verdere hulp. Helaas lukt de LAN niet. Ik ben een half jaar geleden van ziggo naar vodafone glasvezel overgestapt. Twee maanden later deed mijn LAN verbinding het niet en nu al bijna 3 weken lang plotseling heel traag onstabiele draadloos netwerk, ook getest met andere elektronica naast mijn modemrouter. Ik heb hier wat gegevens verzameld ping www.google.nl deed het niet. Wat mij opviel is dat er bij tunnel-adapter isatap.dynamic.ziggo.nl staat terwijl ik nu een vodafone klant ben.helpmij.jpg
 
Laatst bewerkt:
Herstart de router of controleer de kabelverbinding.
Is er geen succes met herstart, probeer dan de modem te resetten door de knop van achteren 5 sec. ingedrukt te houden.

Er komt nl. geen signaal van de router af.
 
Nog steeds niet opgelost:( LAN doet het wel met een laptop, maar niet met mijn PC.
 
Ik had vandaag precies hetzelfde verschijnsel bij een pc met windows 7.
De LAN-connectie komt niet tot stand en als ik dan in het Netwerkcentrum kijk dan geeft ie aan dat het een "openbaar netwerk is"wat het natuurlijk niet is.
Aanpassen naar Home-network gaat niet.
Maar als ik dan een windows herstart doe (dus stroom blijft op de PC staan) dan komt de LAN-verbinding ineens wel tot stand.
Heel vreemd.
 
mac adress van bekabeld internet was 00:00:00:00
Via start-zoeken-apparaatbeheer-netwerkadapters-lan netwerkadapter-eigenschappen-geavanceerd-netwerkadres bij lijstje selecteren-waarde iets veranderd en ik kreeg weer tijdelijk lan. Helaas moet ik dat regelmatig doen want het veranderd weer steeds naar 00000000.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan