Bestanden delen windows 7 pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Steeg

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2006
Berichten
119
Goedenavond,

Ik zit met een probleem. Ik heb meerdere windows 7 pc's in een netwerk hangen, waarvan de werkgroep veelal hetzelfde is. Probleem is dat ik op een aantal computers de bestanden kan zien van computer 'A', maar op een andere computer moet ik een inlognaam en wachtwoord invoeren wil ik de bestanden van computer 'A' zien.

Als ik in 'Netwerk' zit, zie ik alle computers in het netwerk, en met een paar computers kom ik dus wel bij de bestanden van computer 'A' en met een paar computers niet, behalve als ik een gebruikersnaam/wachtwoord in type.

Wie kan mij helpen om de bestanden te vergrendelen met gebruikersnaam/wachtwoord of gewoon helemaal niet weer te geven in Netwerk --> computernaam --> Users --> User --> en dan staan er alle mappen met bestanden...

Ik hoop dat iemand hier antwoord op weet.

Groeten, Steeg
 
Hoi, misschien dat dit werkt:
Ga naar C:\Gebruikers en rechtsklik op de gebruikersnaam. Ik heb dan keuze uit Delen met --> Delen beëindigen, maar ik weet niet of dat in Windows 7 ook zo werkt. Als dat niet zo is, ga dan naar Eigenschappen --> Delen --> Geavanceerd delen --> dan het vinkje voor Deze map delen weghalen.

Als dat niet werkt, ga dan naar Configuratiescherm\Netwerk en internet\Thuisgroep --> Geavanceerde instellingen voor delen wijzigen --> Bestands- en printerdeling uitschakelen. Als dat ook niet werkt kan je er daar zelfs voor kiezen Netwerkdetectie uit te schakelen, maar ik denk niet dat dat nodig is.
 
Hartelijk dank voor de hulp.

Eigenschappen -> delen -> geavanceerd delen -> vinkje weg dat werkte! Nu zie ik dus geen bestanden meer van andere computers op een andere computer.

Hoe kan ik er eventueel voor zorgen dat ik een inlogschermpje te zien krijg als ik op de desbetreffende computer/gebruiker klik en dat ik dan toch de bestanden kan zien door in te loggen?
 
Goedemiddag,

Ik zit nu tevens met het probleem dat ik op de ene computer wel een gedeelde printer van computer A kan installeren en op een andere computer kan dat niet, omdat ik daar de printer totaal niet kan vinden die aan computer A hangt. Hoe zou dat kunnen?
 
Hoe kan ik er eventueel voor zorgen dat ik een inlogschermpje te zien krijg als ik op de desbetreffende computer/gebruiker klik en dat ik dan toch de bestanden kan zien door in te loggen?

Ten eerste moet je een wachtwoord op je account hebben. Als je dat hebt, dan moet je weer naar Geavanceerd delen. Dan Delen aanzetten, en dan naar Machtigingen gaan. Dan moet bij Iedereen het vinkje Lezen zijn aangevinkt.
Als het goed is wordt dan een wachtwoord gevraagd bij het verbinden, en na dit te hebben ingevuld kunnen de bestanden gelezen worden.

EDIT: Over je andere vraag moet ik even nadenken....
 
Laatst bewerkt:
Ok, dankjewel.

Ik heb het enkel bij 1 computer die de printer van Computer A niet vindt. De andere pc's vinden de printer wel van Computer A.

Welke instellingen kunnen er fout zijn?
 
Wordt de printer ook niet gevonden als je het IP-adres van de computer invult waar de printer op staat, dus:
In Windows verkenner typen: \\192.168.x.x (waarschijnlijk).

(Het IP adres kan je zien door naar Netwerkcentrum te gaan --> klikken op de verbinding die je gebruikt --> Details --> IPv4-adres.)
 
Bedankt voor de hulp! in plaats van het ip adres heb ik de naam van de computer op die manier kunnen vinden in het netwerk met \printernaam.

Het is opgelost!
 
Graag gedaan!
AUB even de status van het topic op 'opgelost' zetten, da's handiger voor anderen die hetzelfde probleem hebben!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan