Ping schiet soms omhoog?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eydis

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2007
Berichten
39
Mijn zoon speelt CS (Counter Strike) en sinds een tijdje schiet zijn ping tijdens het spelen (na een half uur of na een uur) plotsklaps omhoog (150-300). Ook bij andere spellen gebeurt zoiets. Uiteraard zijn zijn mede-strijders daar niet blij mee (en wordt hij soms geband). Een tijd geleden had hij hier geen last van. Om andere redenen hebben wij een tijdje geleden bij onze provider de modem moeten vervangen. Als we de snelheid testen (wij wonen in Zweden, maar bij iets vgl. als Speedtest) dan zitten we rond de 20 MB. Dat zou toch voldoende moeten zijn. De PC zit met draad aan de modem. Drivers hebben we bijgewerkt, anti-virusprogramma, e.d. Dit weekend heeft hij met de PC bij een vriendje zitten spelen en daar deed zich het probleem niet voor. Dus er lijkt iets met de internet-verbinding te zijn. De provider heeft de verbinding ook gecheckt en zeggen natuurlijk dat het probleem niet bij hen ligt. Wat kan het probleem zijn als de snelheidstesten steeds goed zijn, maar de ping toch zo omhoog gaat? Er wordt overigens verder niets gedownload o.i.d.
Bedankt voor evt. reacties!

groet
 
Zouden ook programma's kunnen zijn die kijken of er updates zijn.

Je kunt het testen door via start, zoeken en msconfig.exe alles uit te vinken wat mee opstart, en bij de services die optie ook gebruiken, wel eerst de windows services uitsluiten.

En hoe staat de energie beheer voor die lan adapter?
 
Bedankt voor je reactie. Ik kan proberen om dat uit te zoeken. Maar hoe valt te verklaren dat de pc bij zijn vriendje (ze zijn met z'n 4-en online om CS-go te spelen) dan wel goed loopt. Dan zou daar het probleem toch ook merkbaar moeten zijn.Trouwens het probleem doet zich ook o.a. voor bij het openen van Facebook (langzaam en vastlopen).

groet
 
Welk merk en type modem, router of modem/router wordt er gebruikt?


En over het spelen bij vriendjes waar het wel lukt heb ik gemist, sorry.
Dan heb je gelijk dat het de verbinding is maar niet achter het modem want dat heeft de provider doorgemeten begrijp ik uit je verhaal.
 
Ach ja, iedereen mist wel eens wat..:)
Het gaat om een modem/router (combi) Merk Technicolor. met een heel nr. erachter, maar ik weet niet of dit interessant is.
Ik heb trouwens ergens gelezen dat het toch kan voorkomen dat ondanks dat de snelheid constant goed is het kan voorkomen (door een of andere oorzaak) dat pakketjes via internet worden "opgehouden", bv. omdat de server via welke het spel gespeeld wordt overbelast is......Ik heb al zitten kijken hoe ik de server kan veranderen, maar heb nog niet de goede aanwijzingen kunnen vinden.
Overigens heb ik vanavond een mobiel breedbandmodem geleend van een internetwinkel, en daar functioneert het spel goed mee(ping blijft tussen de 50 en de 70). Internetsnelheid is bij meting ongeveer 10 mb. Dus er lijkt toch een probleem te zijn met onze eigen internetprovider, hoewel die ontkennen dat het probleem bij hen ligt (maar ja, dat doen ze natuurlijk allemaal).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan