op een gratis .tk domeinnaam joola zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Webklus

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2014
Berichten
164
Hoi

Is het mogelijk om Joomla op een gratis .tk domeinnaam te zetten?
 
Als de host provider je Apache 2+ , PHP 5.3.10+ , MySQL 5.1+ biedt dan kom je een heel eind.
PHP instellingen kunnen van invloed zijn of alles goed werkt.
 
nou ik wil een gratis .tk domein aanmaken en daar Joomla op instaleren kan dat?
 
Nee. Een domein alleen is niet genoeg, je hebt nog een webhost nodig waar daadwerkelijk joomla staat.
In jouw geval zou ik een account nemen bij hostinger, en de auto installer gebruiken om joomla te installeren. Dit werkt perfect en dan heb jij er geen omkijken meer naar.
 
Laatst bewerkt:
heb een domeinnaam bij versie maar wil een klantenportaal op een .tk met een inlogsysteem enzo. dus als jullie daar andere tips voor hebben dan hoor ik het graag.
 
Bij een free account krijg je daar alleen een subdomein.
 
Hmm, tekortkomingen van de ene gratis provider oplossen met tekortkomingen van een andere gratis provider :eek: Erg amateuristisch voor een klantenportaal !!!

Kijk eens op http://vimeo.com/93390140 hoe andere TK hobbyisten het doen.
 
Voor een professioneel klantenportaal zou ik ook voor een betaalde hosting kiezen, maar privé voor bijv een genealogie site met een zeer beperkt bereik voldoet een hostinger.nl site prima in combi met een tk-domeinnaam. De hostinger sites zijn banner vrij, redelijk qua snelheid en opties genoeg (MSQL. php, etc) om dan wel zelf iets te installeren of via de autoinstaller.
Het zelf installeren heeft als voordeel dat je snel een 1e site er kunt installeren in een testfase bijvoorbeeld, \site1 en \site2, is die klaar dan hoef je alleen nog maar de redirect aan te passen...door van een 1 een 2 te maken...
 
Je kan een gratis host vergelijken met Wordpress.com
Daar mag je gratis gebruik maken van een Wordpress website maar je mag geen plugins en andere dingen installeren, omdat je account daar niet op berekend is. Het is tenslotte gratis maar daar zitten dan wel tekortkomingen aan, hoewel dat in Wordpress best wel mee valt.
Bij de meeste gratis hosting mag je alleen sitebuilders gebruiken en kan je dus geen Joomla of Wordpress installeren.

Ik zou dan een als je dat perse wilt een .tk naam aanvragen bij Versio en dan het goedkoopste pakket van 0,50 per maand, zodat je dan Joomla op je pakket kan installeren. Let wel, je bent misschien wel heel snel over je data heen en dan zul je moeten opwaarderen naar een wat groter pakket, zilver wordt dan.

Let wel, goedkope hostings zetten heel veel klanten op 1 derver, wat inhoudt dat het steeds trager en trager wordt. Of je dat wilt moet je je zelf afvragen.
 
Vebga ik ga hostfree onthouden ik ben zelf achter gekoem dat je bij http://api.hostinger.nl/redir/5405531 een joomla versue kunt instaleren zeer makelijk die beveel ik dan ook iedereen aan die een webhost wil hebben. Maar freehost onthoud ik zeker.

Dank voor alle hulp
 
Bij de meeste gratis hosting mag je alleen sitebuilders gebruiken en kan je dus geen Joomla of Wordpress installeren.
.
Bij http://www.hostinger.nl/web-hosting kun je dat wel... Ik heb Wordpress daar zelf geïnstalleerd en kan ook plugins daar installeren.
En met 2 TB ruimte en 100 GB data verkeer.. das al heel veel..... Voor alle privé knutjselsite'jes meer dan zat en kleine zakelijke ook, al zou ik er dan wel een nl domein aanhangen. Door subdirs te gebruiken per site kun je dus heel veel site maken in een MSQL-database.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan