Extern bureaublad verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

hfoppen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
15 nov 2000
Berichten
1.056
Beste mensen,

ik heb een Windows 8-laptop en een Windows-7 werkstation. Via RDP kan ik wel vanaf werkstation naar laptop, maar andersom lukt het niet.
De laptop is een zakelijke laptop overigens.

Heb al geprobeerd om firewall uit te schakelen en virus-/internetsecurity (Kaspersky), maar zonder succes.
Wat zou ik nog meer kunnen proberen?

Herbert
 
Niet echt volledig, deze melding:
Naar Windows 7 is GEEN RDPtoegang mogelijk als daar niet Windows 7 Prof, Enterprise of Ultimate op staat.
Je laptop is 'zakelijk' en dus Windows 8 Pro of Windows 8 Enterprise, waar wel RDP toegang naar mogelijk is.

Omdat het een "thuis-werkstation" betreft verwacht ik dat daar geen Windows 7 Prof, Enterprise of Ultimate op staat.
Overigens kun je makkelijk kijken of RDP toegang aan te zetten is (dat kan dus alleen in de versies die ik zojuist aangaf):
[Windows-toets]r toetscombinatie -> sysdm.cpl
tabblad Externe verbindingen
Bestaat daar géén 'paragraaf' Extern Bureaublad op dat tabblad, dan heb je dus een 'te lage' versie van Windows 7.


Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Omdat het een "thuis-werkstation" betreft verwacht ik dat daar geen Windows 7 Prof, Enterprise of Ultimate op staat.
Overigens kun je makkelijk kijken of RDP toegang aan te zetten is (dat kan dus alleen in de versies die ik zojuist aangaf):
[Windows-toets]r toetscombinatie -> sysdm.cpl
tabblad Externe verbindingen
Bestaat daar géén 'paragraaf' Extern Bureaublad op dat tabblad, dan heb je dus een 'te lage' versie van Windows 7.

Tijs.

Dank je. Ik ga even kijken op het systeem (nu niet ingeschakeld). Volgens mij kan ik wel RPD activeren/toestaan.
 
Mocht het inderdaad mogelijk zijn: Standaard staat RDP uit, dus mogelijk moet je het eerst nog even aanzetten.
Kies de middelste optie, dus "..., ongeacht de versie van Extern Bureaublad"

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Check ook dat de netwerk-instelling van dat werkstation op Particulier of Thuisnetwerk staat in Netwerkcentrum, dus niet op Openbaar.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan