VPN instellen onder WIN7 voor IOS en Andere Win systemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

BJMarc

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2010
Berichten
33
De titel geeft eigenlijk alles al aan, maar zal het hier even toelichten.

Ik probeer een VPN op te zetten voor gebruik op de Iphone 5S maar ook een andere Win 7 machine (op het werk of andersom).

Het is inmiddels gelukt (dat was ook niet heel lastig) om de verbinding aan te maken. (deze vind ik nu dus bij mijn netwerkverbindingen)
De Pc is voorzien van een vast ip, ik weet het ipadres van de modem. En in de modem is poort1723 geforward naar het interne ip adres van de pc met de VPn verbinding.

Op de Iphone 5s kom ik nu zover dat er om een wachtwoord word gevraagd, maar daarna krijg ik de melding : " De verbinding met de PPP-Server is mislukt. Probeer opnieuw verbinding te maken. Controleer de instellingen en neem contact op met uw beheerder als het probleem aanhoudt."

Op de andere Win 7 Pc krijg ik de melding : "Fout 720: Er kan geen verbinding met de externe computer worden gemaakt. Het kan zijn dat u de netwerkinstellingen voor deze verbinding moet wijzigen."

Ik heb de tutorial gevolgd zoals op : http://computertotaal.nl/overige-elektronica/cursus-een-persoonlijke-vpn-instellen-50039/pagina-1
Met uitzondering van het dynamische DNS verhaal. (Dit probleem verhelp ik dan wel weer)

De setup is heel eenvoudig :
- Ziggo Modem/Router Ubee (Cisco EPC3925 Eurodocsis 3.0)
- Bekabeld naar Win 7 PC (vast IP op ingesteld)

Er zit ook nog een AP op voor WIFI verbindingen maar daar gaat het nu niet over volgens mij.

Op de Ziggo Modem staat de VPn Passtrough aan bij IPSec en PPtP.
Er is poort 1723 geforward naar lokaal ipadres van de Win 7 PC.

Hoe krijg ik dit werkend? Wie heeft er stap voor stap een handleiding of weet deze te vinden. Met de aangegeven foutmeldingen krijg ik een heleboel informatie gevonden, maar niet direct waar ik naar op zoek ben.

Ik ben overigens niet op zoek naar oplossingen van derde partijen, maar wil dit graag zelf lokaal opbouwen.

Bedankt alvast voor eventuele hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan