AVI versus Mp4

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Berichten
1.264
Hier had ik een vraag gepost maar het probleem is grotendeels opgelost.
Er is nu alleen nog een andere vraag overgebleven die vermoedelijk hier hoort.

Het probleem was dat ik een zelfgemaakt avi niet kon afspelen met mijn mediaplayer maar ik heb de avi geïmporteerd in Windows moviemaker en opgeslagen als Mp4. Nu kan ik hem afspelen maar ik vraag me het volgende af.
De oorspronkelijke avi was 10,1 gb en de nieuwe Mp4 is maar 65mb.
1. Hoe komt dat de Mp4 nu zo klein weggeschreven wordt of is een Mp4 altijd kleiner?

2. En is een Mp4 wel een betere kwaliteit als een avi of maakt dat niet uit? Ik kan n.l. bij mijn Magix programma ook nog een plugin bijkopen zodat ik rechtstreeks kan exporteren als Mp4 ipv. avi.
 
Jouw avi is blijkbaar een ongecomprimeerde file. Elk compressiealgoritme zal hem (veel) kleiner maken.
Maar beide type zijn zogenaamde container formaten. Ze kunnen binnen het formaat nog steeds erg verschillend zijn. Soms kun je de ene mp4 wel afspelen en de andere niet. Dat hangt weer af van met welke eigenschappen ze gecomprimeerd zijn. aantal pixels per line, aantal lijnenm=, frame rate enz.
Volgens mij is een ongecomprimeerde versie altijd het beste, maar of je het verschil kunt merken is een ander verhaal. Net zoiets als met het .raw formaat in de foto-industrie. Penalty is altijd een erg grote file.
 
Bedankt manamana voor de link, gebrekkig Nederlands maar heb het begrepen.
Grtjs Rob
 
Hallo Rob, graag gedaan en ja inderdaad wat gebrekkig. Groet Manamana ook namens Veng neem ik aan. :d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan