ik mis mijn taakbeheer switch user etc

Status
Niet open voor verdere reacties.

ido435

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2010
Berichten
674
Hallo allen

Vandaag heb ik mijn pc opgestart en vind nu dit probleem:
er staat alleen switch user en sign out en als ik op de taakbalk rechtermuisknop doe staat er wel taakbeheer tussen maar kan hem niet aandrukken omdat het licht gemarkeerd staat.

ik heb mijn pc al compleet gescant met MBAM AVG en Avast en was virus vrij en windows repear tools hebben geen fouten gevonden

mvg
ido
 
Geen idee wat er met je pc aan de hand is, maar probeer de volgende toetscombinaties:
Ctrl-Alt-Del => Moet je een keuzemenu geven over afmelden, switch user, Taakbeheer etc.
Ctrl-Shift-Esc => Zou Taakbeheer moeten starten.


Tijs.
 
ik heb even gevraagd op school wat het probleem is en via teamviewer de instellingen terug weten te zetten maar dit was het probleem:
[SQL]@echo off
reg add HKEY_CURRENT_USERS\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
reg add HKEY_CURRENT_USERS\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System
REGINI permissions.dat
exit
[/SQL]

door dat een programma dat heeft opgestart zijn er een paar dingen in die mappen gewijzigd en heb ze weer aangepast waardoor windows nu weer goed werkt. door deze dingen te verwijderen in de reg werkt mijn windows nu weer compleet.

tijs in ieder geval bedankt voor het mee denken voor een oplossing.
 
Interessant verhaal, maarre...

a. Indien je pc in een Windows domein is ondergebracht (dus doorgaans eigendom van school, bedrijf, instelling, dus 'zakelijk') zijn dergelijke ingrepen 'normaal' (wordt Groepsbeleid genoemd (ENG: Group policy)). Overigens wordt de manier waarop jij het liet zien niet gebruikt, want dat zijn 'handmatige' manieren van groepsbeleid. Ik denk dus sterk aan b.
Mij is niet duidelijk of die pc particulier is aangeschaft of via school of werk én dat school of werk de pc in het domein heeft gehangen of niet.
b. Als je gewoon een particuliere pc hebt die verder helemaal niet in een domein is ondergebracht dan zal het wel malware zijn die dergelijke ingrepen doet (bijv. om te voorkomen dat je via Taakbeheer de malware software beëindigt). Dus mooi dat je een tijdelijke oplossing hebt, maar ga eens testen of er malware op je computer aanwezig is.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan