Hulp nodig bij LAN party

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eniotna44

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2012
Berichten
181
Hallo,

Ik ben van plan om met mijn vrienden (10 personen totaal) een LAN party te hosten, alleen ik heb nu wat problemen met hoe ik het internet regel.
Als eerst zijn wij van plan om zowel online game die verbinding nodig hebben om gespeeld te worden (WoW, LoL, Guild wars etc) maar wij willen ook op lan verbinding spelen (spellen zoals CSS, Gmod, GTA).
Ik ben niet zo heel goed in internet, routers etc maar waar ik als eerst intresse in had is deze switch alleen ik weet niet of ik beter managed of unmanaged kan halen.
Alleen ik hoorde net dat een ethernet switch alleen verbinding tussen het netwerk geeft en dat betekent dat niemand online kan spelen maar wel op LAN

TL;DR Ik host een lan party, er komen 10 personen en wij willen zowel games op LAN als online spelen, hoe doe ik dit?
 
Heeft een van je 10 vrienden die ervaring? Dan doe je het toch samen... das toch veel gezelliger dan via dit forum (vragen kan uiteraard altijd nog..)
 
Alleen ik hoorde net dat een ethernet switch alleen verbinding tussen het netwerk geeft en dat betekent dat niemand online kan spelen maar wel op LAN
Geen idee vanwaar je dit te horen kreeg maar is niet waar!
Zo lang je de switch met de router verbind die voor internet zorgt dan heb je zowel LAN als WAN verbinding.

Als je alleen de pc's met de switch verbind en dus niet met de router dan heb je wel alleen maar een LAN netwerk.

Maar als je met 10 bent wilt dit dus zeggen dat je minimum 11 aansluitingen zal hebben, de switch die jij wilt nemen heeft er maar 8x.
Ofwel neem je dus 2 switches die je dan met elkaar verbind ofwel 1 switch met meer dan 10 poorten.

Als jullie op een stabiele verbinding willen spelen dan moet je onder elkaar afspreken dat je dingen zoals torrents, streams, etc gwn niet gebruikt en uit zet.
Gebruik ook bvb teamspeak op een locale server/pc ipv een remote teamspeak server of skype!
 
Geen idee vanwaar je dit te horen kreeg maar is niet waar!
Zo lang je de switch met de router verbind die voor internet zorgt dan heb je zowel LAN als WAN verbinding.

Als je alleen de pc's met de switch verbind en dus niet met de router dan heb je wel alleen maar een LAN netwerk.

Maar als je met 10 bent wilt dit dus zeggen dat je minimum 11 aansluitingen zal hebben, de switch die jij wilt nemen heeft er maar 8x.
Ofwel neem je dus 2 switches die je dan met elkaar verbind ofwel 1 switch met meer dan 10 poorten.

Als jullie op een stabiele verbinding willen spelen dan moet je onder elkaar afspreken dat je dingen zoals torrents, streams, etc gwn niet gebruikt en uit zet.
Gebruik ook bvb teamspeak op een locale server/pc ipv een remote teamspeak server of skype!

Ik las dit op 4chan, niet de betrouwbaarste bron... Bedankt voor alle info, dit lost erg veel op (we hebben onze eigen TS server dus dat is geen probleem)

Nog 2 vragen, verschil tussen managed en unmanaged, en is er nog verschil tussen 16 poort ethernet switches? Ze lijken voor mij allemaal hetzelfde alleen er is een groot prijs verschil.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan