Mappen/bestanden delen via VPN, foutmelding 0x80070035

Status
Niet open voor verdere reacties.

RecumbentTom

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 dec 2014
Berichten
1
De volgende situatie ben ik aan het inrichten, maar daarbij loop ik tegen problemen.
Thuis: Wifi netwerk, Cisco VPN-router, oude desktop met Windows XP-Pro, nieuwe laptop met Windows 8.1. De desktop wil ik zo weinig mogelijk op internet, maar is binnen het netwerk wel gewoon bereikbaar. In het netweerk ook een Foscam IP-camera die bewakingsbeelden op de Desktop moet zetten. Deze beelden wil ik van buiten met mijn Samsung S5 kunnen bekijken.
Een Samsung S5 met een VPN-verbinding, ingesteld in de router. Op de Samsung ES File Explorer om de cameravideo's te kunnen bekijken.
Dit alles werkt binnen het netwerk goed. Zodra ik vanuit buiten de VPN-verbinding gebruik om mijn gedeelde mappen te bekijken dan lukt dat niet.
Hetzelfde met de laptop: zodra ik met de laptop vanaf buiten met VPN verbinding maak om gedeelde mappen op de desktop te zien krijg ik foutmelding 0x80070035 en zijn die mappen verdwenen. Ik heb geprobeerd de firewall op de laptop uit te schakelen, zonder succes. Dat heb ik op de desktop niet gedaan omdat ik denk dat dat niets brengt (het zou geen verschil voor de bereikbaarheid van de mappen moeten maken of ik nu van buiten kom of van binnen....???). De foutmelding is op diverse forums gemeld, maar ik heb nog geen relatie kunnen vinden met mijn probleem (wel met een bug in W7 of in server8, of met de firewall). Wie kan mij adviseren?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan