User Profile Service werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miele82

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2005
Berichten
57
Hoi,

ik heb een pc met Windows 7 die eigenlijk geen nieuwe installatie mag hebben. Hij laadt echter nog maar 1 profiel. Bij de rest geeft hij aan dat de User Profile Service niet goed werkt. Maakt niet uit of het nieuwe of reeds gebruikte profielen zijn. Een systeemherstel naar het laatst mogelijke herstelpunt is niet de oplossing en ook de oplossingen van de onderstaande link werken niet:

http://support2.microsoft.com/kb/947215/nl

Dus het profiel handmatig uit het register verwijderen, het kopiëren van een ander profiel en ook de Microsoft Fix It werken niet. Iemand nog ideeën?

Alvast hartelijk dank voor het meedenken.

Groeten,

Miele
 
Je geeft het best wel onduidelijk aan wat je probleem is, je zegt dat hij maar 1 profiel laad. Hoe oud is de pc al? Op virussen gescand? Met Malware Bytes?
 
Hoi,

excuus. Ik zal het proberen te verduidelijken. Wanneer ik onder mijn gebruiker inlog krijg ik mijn eigen profiel, met mijn bureaublad, snelkoppelingen documenten en dergelijke. Wanneer ik onder een andere gebruiker inlog, maakt niet uit of deze gebruiker eerder of nu voor de eerste maal op de pc inlogt. Dan krijg ik een standaard profiel met een zwart en leeg bureaublad en een melding dat de User Profile Service niet werkt. De PC is een 3 jaar oud. Vorig jaar een her installatie gehad. Is Windows 7 Pro 64bit op geïnstalleerd. Bevat geen virussen en ook MalwareBytes geeft aan "No malicious items were detected"

UPS.png

Is het zo een beetje duidelijk? Ik heb ook een printscreen van de foutmelding toegevoegd. Mocht je nog vragen hebben, hoor ik het graag. Bedankt weer voor jullie hulp alvast.

Groeten
 
Het kan zijn dat op de C:\Users directory een permission staat, dat "normale" gebruikers die niet kunnen lezen. Misschien moet je daar is naar kijken.
 
Hoi Plukkies,

bedankt. Ik heb het even bekeken, er staan verder geen aparte rechten op en al de gebruikers die ik probeer zijn Administrator van de machine.

Groeten
 
Hoi Plukkies,

bedankt weer voor het antwoord. Dit heb ik op andere pc's eerder meegemaakt en dat is normaliter het antwoord inderdaad. Dan is het echter bij een enkel profiel en niet bij alle (op 1 na) profielen die je probeert. Dit staat echter ook beschreven in de link die ik in mijn originele post had in gekopieerd.


http://support2.microsoft.com/kb/947215/nl


Helaas is dat dus ditmaal niet de oplossing.

Groeten
 
Dan weet ik er geen raad meer mee, hopen maar dat andere Helpmij'ers het wel weten.
 
Helaas. Toch bedankt voor alle pogingen. Hopen dat er andere nog ideeën hebben inderdaad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan