dvd lezen met onbekend bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerardbaart

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2007
Berichten
191
Hallo allen,

Een beetje een cryptische titel. Maar het is een beetje lastig kort uit te leggen.
Jaren geleden heb ik vhs-videobanden (met eigen prive video-opnames, dus geen speelfilms) overgezet op een dvd met behulp van een dvd recorder. Deze dvd kon ik toen prima afspelen op deze recorder. Nu wilde ik deze dvd weer eens gaan bekijken, op de pc. want de recorder is niet meer in gebruik.
Echter de pc geeft aan dat het een lege schijf is. Terwijl ik zeker weet dat er iets op staat.
Hoe kan ik nu toch deze dvd lezen en dan ook kopieren en/of omzetten naar een meer gangbaar videoformaat.
Standaard moet windows de dvd lezen en dan vervolgens weergeven wat er op de schijf staat.
Al geprobeerd om de dvd te laten afspelen met VLC player maar ook die kan het niet openen.
Ik hoop dat iemand een idee heeft

Ik heb W8.1
 
Dat gaat ook niet meer lukken, de schijf had je dan op de recorder zelf moeten "finalizen" zoals dat heet. Dan wordt de dvd bruikbaar op andere apparaten.
Als je de recorder nog hebt kan je dat nog fixen.
 
Je zou eventueel ook nog IsoBuster kunnen proberen, een data recovery programma:

http://www.isobuster.com/

Het programma is Nederlandstalig. De gratis versie zou moeten volstaan om de inhoud van de DVD naar je computer te kunnen kopiëren, mits deze nog leesbaar is natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Zou ook handig zijn de bestanden te vermelden met extensie
Je zou het zo moeten kunnen achterhalen (met de DVD in de drive, ik ga van H: uit, maar dat moet je natuurlijk aanpassen naar de schijfletter die het bij jou heeft):

[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /c cd /d %userprofile% && tree /f /a H: > treelist.txt && notepad treelist.txt
[Gebruik kopiëren en plakken voor de volgende Uitvoeren-regel, raad ik aan, wel H: vervangen door de juiste schijfletter.]

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan