Windows 98 installeren op Windows XP computer?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het .iso bestand dat in het gedownloade HBCD .zip bestand zit kun je branden met ImgBurn, optie "Write image file to disc".
Je kunt zowel een brandbare cd als een brandbare dvd gebruiken.
Start de pc dan van die nieuwe HBCD cd/dvd. Als het dan nog niet werkt dan weet ik niet wat er (nog) misgaat.

Overigens kun je van Gparted ook live cd downloaden.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
ImgBurn is inderdaad een prima programma. Let alleen heel goed op tijdens de installatie, want de setup van ImgBurn is gebundeld met OpenCandy.

Tijdens de installatie van ImgBurn krijg je 2 mogelijkheden om extra software mee te installeren. Je moet dan kiezen voor "Aangepaste installatie" en alles uitvinken om deze software niet mee te installeren.

Je kunt ook de setup van ImgBurn (SetupImgBurn_2.5.8.0.exe) blokkeren met een firewall. Dan komen de opties van OpenCandy niet voorbij en kun je het programma veilig installeren.

Let hier dus goed op indien je ImgBurn wilt gaan gebruiken.
 
Maar je kunt er wel een iso meer branden... ;)
select-burn-iso.png
 
Met ImgBurn is het inderdaad gelukt om een opstartbare DVD-rom te maken!

Nu partitioneren en dan hoop ik WIN98 te kunnen installeren...
 
is het je gelukt om win98 te herinstalleren?
ik probeer het ook en blijf in een loop draaien.
Heb partitie van 4GB gemaakt om win 98 op te zetten nadat ik Hymym sys ontbreekt kreeg als foutmelding.
Alle foutmeldingen zijn nu weg, win 98 zegt eerste sessie voorbereiden en dan kom ik in een loop met veilige modus waar ik niet doorgeraak

Ik blijf zoeken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan