Krijg mijn AKAI LP niet aan de praat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lrozenga

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2013
Berichten
37
Mijn vriendin heeft een Akai ATT01U cadeau gekregen. Ik krijg 'm echter met geen mogelijkheid aan het draaien. Wat doe ik verkeerd?

Ik heb het rode lint zoals op de omschrijving stond naar buiten weggetrokken. Tevens het kapje van de naald verwijderd. Ik heb geen idee wat ik vervolgens moet doen, want een plaat er op en op start, ho maar. Gebeurt niets.

En die stoffen mat moet die er ook op als je een plaat afspeelt? Ben echt een leek met deze dingen.
Alvast bedankt.
 
Wel op de startknop (3e van rechts) gedrukt toch mag ik hopen?
En gebeurd er echt helemaal niets?

Groeten Marcel
 
Laatst bewerkt:
Stom, ben te gehaast geweest denk ik.
De afbeelding vond ik nogal onduidelijk. Had het rode lint weggetrokken, maar niet over de motorpulley.
Nu met een pincet gedaan en klaar is kees!
 
Zijn er trouwens een soort rca splitters? Mijn home cinema heeft maar 1 rca uitgang, en die gaat al naar de tv. Nu moet ik de LP er nog op aansluiten. Hoe kan dat het best? Mijn hcs heeft ook een scart ingang, of is dat een uitgang?
 
RCA splitter
Scart heeft zowel in- als uitgangen maar in het geval van je Home Cinema Set weet ik het niet.

Groeten Marcel
 
Laatst bewerkt:
Vanavond maar even naar de Raggende Mannen in Tivoli, kent ook niemand meer :p
 
Zijn maar een jaar eerder opgericht. Maar goed, nu weer ontopic :)
 
En die stoffen mat moet die er ook op als je een plaat afspeelt? Ben echt een leek met deze dingen.
Alvast bedankt.

Als die stoffen mat de anti slipmat is.............. JA die moet er onder. Verwacht overigens géén kwaliteit met dat apparaat. Het verhaal dat een LP beter klinkt als een CD is waar maar dan moet je eerst diep in de geldbuidel tasten en dat red je met geen enkele USB draaitafel. Wil je met topkwaliteit je LP's op CD overzetten is het niet uitsluitend goed apparatuur maar ook kunnen werken met de software.
NB. Bij een aantal supermarkten zijn ook soortgelijke apparaten in de aanbieding. Het blijkt dat die dingen een 'redelijk' (nog altijd slecht) geluid met een naalddruk van 4 gram. Met een dergelijke druk spreken we over een schaafbank en niet meer over draaitafel.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan