PS3 geen beeld!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheJack

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2013
Berichten
31
Hallo allemaal,

Ik heb een week geleden een PS3 V2 160GB via Markplaats gekocht en alles werkte prima tot vanmiddag.
Ik had GTA V gepauzeerd en was weggelopen, na een half uur kwam ik terug en was het beeld zwart.
Geen gekke geluiden, geen aparte lampjes, alleen geen beeld. Ik ben van HDMI-kabel gewisseld met degene die ik voor mijn pc gebruik. Hetzelfde resultaat, geen beeld.
Ik heb verschillende oplossingen geprobeerd zoals: safe mode, video output reset, HDD eruit gehaald om te kijken of het daar aan lag(, nog steeds geen beeld) en hem even uit laten staan.
Ik zag wel een gekke oplossing voor de GPU met muntjes, maar ik vond die niet zo veilig en wou eerst weten wat jullie ervan zeggen.

Kunnen jullie mij helpen?

Mvg,
The.Jack
 
Laatst bewerkt:
Hallo

"Ik zag wel een gekke oplossing voor de GPU met muntjes"

Allemaal "m.c. gyver) oplossingen... die zeker niet lang zullen helpen.

Enige betere oplossing ---> "reflow" laten uitvoeren door iemand die weet met wat hji bezig is , en tevens het korrekte/geschikte materiaal gebruikt.

Dit kun je trouwens maar eenmalig deftig doen.

Definitieve oplossing is een "reball" uitgevoerd met loodhoudende bolletjes , en niet met het zogenaamde loodvrije soldeersel.

Indien er dan meteen een modificatie wordt uitgevoerd op de koeling benader je zowat de perfektie.

Uiteraard dien je achteraf het toestel wel zuiver/stofvrij te houden ... langdurig te heet worden is de hoofdoorzaak van voortijdig sneuvelen.

Indien de "tamper" zegel nog op dit toestel aanwezig is , is deze nog niet geopend .... indien verdwenen is er zo goed als zeker al "gewerkt" aan dit toestel.

Peter
 
Hallo VDK_P,

Hoeveel schat je dat zo'n reparatie zou kosten? En welk bedrijf is daar het beste voor?
 
Hallo

"Hoeveel schat je dat zo'n reparatie zou kosten? En welk bedrijf is daar het beste voor? "

Geen flauw idee waar je woont ... en kan je dus geen lokale bedrijven of firma's aanraden.

Een firma die een reball uitvoerd , neemt meestal de nodige fotos" van uw motherboard met de g.p.u. verwijdert , als bewijs dat er een reball is uitgevoerd.

Deze geven dan uiteraard de nodige garantie op de door hun uitgevoerde herstelling.

Voor de lokale kennissenkring doe ik dit voor hen , en heb nooit echt gezocht naar firma's die dit doen....

"Indien de "tamper" zegel nog op dit toestel aanwezig is , is deze nog niet geopend .... indien verdwenen is er zo goed als zeker al "gewerkt" aan dit toestel."

Geen antwoord hierop ... is deze zegel nog aanwezig op uw toestel ??

Peter
 
Laatst bewerkt:
Ik woon in Zwolle, misschien dat je in de omgeving iets weet?
Ja de zegel is nog aanwezig, daar is niks mee gebeurd.
 
Hallo

"Ja de zegel is nog aanwezig, daar is niks mee gebeurd."

Dan is er al niet met het toestel gesjoemeld alvorens deze te verkopen , en is dit defekt toevallig...

Een "reflow" valt dan te overwegen i.p.v. een duurdere "reball"

Ben van Belgie , en weet dus geen firma's in uw omgeving (Nederland).

Zoals ik ook reeds heb vermeld , doe ik de herstellingen van dergelijke toestellen zelf , en heb ook nog niet rondgezocht naar firma"s die dit zouden kunnen doen...

Peter
 
Hallo

"Ik weet niet of deze goed zijn."

Geen flauw idee ... ken deze niet.


" Kan jij nog wat betekenen voor mij, VDK_P? "

Indien je echt lokaal niemand vindt die dit kan en wil uitvoeren , wil ik dit gerust doen voor u .... enkel de kosten van de benodigde onderdelen.

Uiteraard dien je dan wel het toestel tot bij mij brengen ...

Peter
 
Bedankt voor het aanbod, alleen woon ik niet in de buurt van belgie en opsturen lijkt me ook niet een heel goed plan, denk ik.
Dus ik zal nog verder gaan zoeken.
Bedankt voor uw hulp
 
Hallo

Opsturen lijkt mij ook niet "de" veilige oplossing....

Daarom ook --> "Uiteraard dien je dan wel het toestel tot bij mij brengen ..."

Hou wel in het achterhoofd :

"Dus ik zal nog verder gaan zoeken." --> indien een officiele hersteller ooit mocht beweren om een "reball" uit te voeren , zou deze zeker geen bezwaar mogen hebben om fotos's te nemen van uw motherboard met de g.p.u. verwijdert. ... (integendeel --> deze zou dit een eer moeten vinden ...)

Indien uw foutomschrijving een beetje representatief is , zou normaliter een deftig uitgevoerde "reflow" moeten volstaan ... op voorwaarde dat dit toestel wel op regelmatige basis zuiver/stofvrij wordt gemaakt. (wat trouwens ook de uiteindelijke levensduur bevordert van momenteel wel korrekt werkende p.s.3's)

Grtz en prettige feestdagen ...

Peter
 
Hoi!

Ook mijn PS3 werd vorig jaar slachtoffer van een YLOD. Ik heb hem toen laten herstellen, zogezegd via reball. Minder dan een jaar later is de YLOD reeds teruggekeerd. Sinds de reparatie heeft de PS3 nog geen 50 uren gedraaid, steeds op een goed geventileerde plek. Ik had gehoopt dat een reball wel iets langer zou meegaan, dus ik betwijfelde of dit wel goed is uitgevoerd.

Ondertussen heb ik al wat meer research gedaan, en blijkt dat het zelfs bij een reball helemaal niet 100% zeker is dat een PS3 lang zal meegaan. Misschien heb ik dus gewoon pech.

Wat mij nog niet duidelijk is:
- Stel dat de uitgevoerde reparatie werkelijk een reflow was (ipv de beloofde reball), is er dan nog een reball mogelijk?
- Stel dat het wel degelijk een reball was, is een nieuwe reball nog mogelijk?

Alvast bedankt voor je wijsheid!
 
Sorry dat weet ik ook niet.

Btw, ik heb toen het voor het eerst gebeurde mijn ps3 zn 3dagen laten staan en toen deed ie het weer. Waarschijnlijk een kleine overhitting.
Ik kep m nu op een betere plek gezet
 
Bedankt voor je bericht. Die van mij blijft echter gewoon defect.

Mijn vraag was eerder gericht naar VDK_P, die wat verstand lijkt te hebben van het repareren van PS3's.
Ik heb inmiddels al het hele land afgezocht naar iemand die de mijne kan fixen, helaas zonder resultaat :( Had zo graag nog die enkele games afgewerkt die ik nog liggen heb.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan