Meerdere oudere vidoebestanden digitaliseren (hi8, VHS, Betamax enz enz.)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Knientje

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2009
Berichten
102
Ik weet niet of ik het in het juiste topic plaats, maar dit leek mij het meest relevante.
Een vriend van mij werkt bij een kopieerservice.
Ik werd net door hem gebeld, dat het bedrijf waar hij voor werkt de dienstverlening willen uitbreiden naar het digitaliseren van analoge videobestanden.
In eerste instantie ging het hier over: Video 8 en dergelijke. En hiervoor zouden ze op zoek gaan naar een Video 8 camera (je moet de bron tenslotte toch kunnen lezen)
Ik heb natuurlijk in de strijd geworpen dat deze camera's allemaal oud zijn en de kwaliteit van de leeskoppen ook maar af te wachten is.
En er zijn natuurlijk meerdere analoge videoformaten (en daar bedoel ik dan de tapes mee), zoals VHS, Betamax en weet ik veel wat er allemaal nog meer is.
Softwarematig en kabelgewijs is niet zo'n probleem aangezien ze zelf samenwerken met een ICT-bedrijf.
Dit bedrijf geeft echter wel aan dat ze de hardware niet kunnen leveren, dus daar moeten ze zelf naar op zoek.
Nu ben ik er vrij zeker van dat er apparatuur op de markt is dat speciaal voor dit doel ontworpen is.
Ik denk hier zelf dus aan een soort van analoge videorecorder met verschillende cassettedecks voor de verschillende formaten en systemen videocassettes.
Ik ga er namelijk vanuit dat televisieomroepen ook zulk spul in huis hebben.

Wat ik echter niet weet zijn de gangbare merken voor dit soort apparatuur voor professionele doeleinden en hoe zo'n apparaat heet in vakjargon.
Wie heeft advies, helpt mij op weg?
 
nu bij aldi.be

Gisteren dit speeltje aangeschaft bij aldi.be en dit werkt naar behoren.envivo.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan