Facturen maken in acces

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben je nu een nieuwe vraag aan het stellen? Dan is het veel slimmer om daar een aparte topic voor te maken; we proberen hier toch te streven naar één topic --> één vraag. Maar goed, een simpel antwoord is niet: schakelbord (erg lastig te onderhouden, en niet meer aanwezig in de nieuwe versies, en sowieso af te raden) maar een Navigatieformulier. En het laatste deel is ook simpel: je kunt gewoon in de opties aangeven met welk formulier de db moet starten. Geen macro voor nodig.
Dus je BTW vraag is opgelost/niet meer nodig?
 
De btw is afhankelijk van welke diensten er worden geleverd en aan wie. Als ik een factuur dien te maken voor een onderneming is dat aan 0% (btw medecontractant), maak ik een factuur aan een particulier kan het 6 of 21 % zijn.
Je moet érgens vastleggen wie welke btw betaalt en dat dan uitlezen. Met een IIF kun je dan die waarde controleren en het juiste tarief gebruiken.
 
Dit is Chinees voor mij. Bedoel je misschien, een tabel maken met vier records, particuliere klant 6% en 15 %. Professionele klanten 0% en 21 % . Hiermee een query maken met factuurregels . Of bedoel je het anders
 
Ik denk dat het zo onderhand tijd wordt voor een voorbeeldje, want anders gaan we 1 januari niet halen met een oplossing :).
 
Misschien wel de oplossing, had graag gestart op 01 januari om de database te gebruiken voor mijn faturen :)
 
Maak derhalve een voorbeeldje, dan garandeer ik je dat je binnen 5 berichtjes een wekende oplossing hebt :).
 
Ik zou niet weten hoe een voorbeeld ik moet maken want dan zou ik het evengoed in de database kunnen doen. Het bedrag totaal inclusief btw hangt af van het btw percentage dat ik ingeef. Formule exclusief btw is simpel , aantal x eenheid. Formule inclusief btw is ook simpel , btw bedrag + totaal exclusief btw. Het zijn enkel de variabelen in btw percentage die ik dien in te geven maar weet enkel niet hoe
 
Ik heb er nog niet naar gekeken (bij ons was het Kerst ;) ) maar ik zal er een blik op werpen.
 
Is het mogelijk om de btw voeten onderaan de factuur te vermelden met een selectiekeuze ja/nee , en het vakje dat ik aankruis dient dan verrekend te worden in het totaal inclusief btw. De vraag is dus , kan ik een formule maken in het rapport wijzend naar een selectievakje
 
facturatie met keuze uit verschillende btw's

beste Manuel,

Ik heb net lopen spitten in mijn voorbeeldjes die ik ooit hier heb gevonden en ik heb iets voor je.
ik kan het alleen niet uploaden.
ik wil het je wel mailen?
ben
 
Ben, ik dacht je een prive bericht te sturen maar op één of andere reden kan ik geen prive berichten sturen. Hierbij mijn mail adres fb748542@gmail.com . Alvast bedankt om het te willen doorsturen.
 
Ik krijg deze foutcode in een formulier waar ik een expressie heb willen plaatsen, #Type!
=[Totaal Exclusief Btw]*[Btw]/100 dit was de expressie
 
Aangezien er geen echte oplossing uit de bus is gekomen en mijn acces kennis hierbij stopt ben ik genoodzaakt om voor elk btw tarief een aparte factuur te maken. Is het mogelijk om een eigen sjabloon op te slaan zodoende de layout van alle facturen dezelfde is.
 
Ik heb me even afzijdig gehouden omdat je met bva in de slag bent geweest die een voorbeeldje had. Ik wil best weer even naar je eigen voorbeeld kijken, want ik ben nog steeds van mening dat het niet zo moeilijk kan zijn.
 
Manuel,

Ik vind je manier van vraag en antwoord geven ongepast.
Als je iets snel gebouwd wilt hebben kun je beter een bedrijf inhuren.
 
Voordat ik überhaupt verder in de vraag duik, wil ik wel graag een voorbeeld db waar data in staat om mee te werken. Ik help graag bij het zoeken naar een oplossing, maar ik ben geen datatypist. Die tijd kan ik veel beter gebruiken :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan