in welke browser opent een link?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
In verschillende programma's komen links voor naar websites. Het valt me op dat een link in het ene programma opent in mijn standaardbrowser (Google Chrome), terwijl een andere link opent in Internet Explorer.
Als deelnemer aan een testgroep van een nieuwe versie van een programma, meldde ik dat een link in het programma bij mij resulteerde in een aanroep van die URL in Internet Explorer, maar dat kon een van de ontwikkelaars niet reconstrueren.

Welke instelling zorgt er (nog meer) voor dat een (andere) browser wordt geopend?

P.S. Ik merkte al op de een link in Skype automatisch door Internet Explorer wordt geopend, maar dat vond ik in eerste instantie verklaarbaar: Skype is immers van Microsoft. Toch zou ik het ook hier fijner vinden als een link in (in mijn geval) Google Chrome wordt geopend.
Nu blijken er dus links in meerdere applicaties niet via de standaardbrowser te worden geopend.
 
Wat ik ervan ervaar en weet.

Internet Explorer is soms wat weerbarstig in het afstaan van rechten aan andere browsers. Zelfs het instellen van Firefox als standaard browser helpt dan niet meer. Je klikt op een link (in de mail bijvoorbeeld) en steeds wordt Internet Explorer maar weer geopend. Best vervelend.
 
Als deelnemer aan een testgroep van een nieuwe versie van een programma, meldde ik dat een link in het programma bij mij resulteerde in een aanroep van die URL in Internet Explorer, maar dat kon een van de ontwikkelaars niet reconstrueren.

Ook diverse andere deelnemers aan de testgroep melden dat ze het niet kunnen reconstrueren. Als zij in hetzelfde programma op een link (URL) klikken, opent bij hun wel hun standaardbrowser.
 
Dan zou je zoals je zegt, in je eerste vraag "Toch zou ik het ook hier fijner vinden als een link in (in mijn geval) Google Chrome wordt geopend".

Klik op het Chrome-menu Chrome menu Drie horzontale streepje rechtsboven op de browserwerkbalk.
Selecteer Instellingen.
Klik in het gedeelte 'Standaardbrowser' op de knop Google Chrome instellen als de standaardbrowser.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan