filmformaat 1920x1080

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Berichten
1.264
Hallo.
Ik ben al geruime tijd op zoek naar de films van The Lord of the Rings in het formaat 1920x1080.
Ik heb er ook wel van *KNIP*, die zogenaamd 1920x1080 zijn maar in werkelijkheid zijn ze dan kleiner, bijv. 1920x800, en heb ik onder en boven de film een zwarte balk op tv.
Dat vind ik erg jammer.
Ik heb ook al eens gekeken bij bol.com maar daar kan ik het formaat niet zien en als ik er naar vraag dan weten ze het niet.
Is er iemand die een tip heeft want ik zou graag het volledige beeld op mijn tv gevuld willen hebben?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja dat is lol maar er zijn toch zat films die wel het beeld volledig vullen alleen van de Lord of the Rings en The Hobbit niet, bij mij althans niet.
Als je een film koopt dan koop je die toch voor je tv en is het bijna altijd vol beeld zonder zwarte balken.
En op je link staat 16:9 (breedbeeldtelevisie) en Filmformaten 16:9
 
Laatst bewerkt:
dit komt omdat films meestal gemaakt worden voor bioscopen, en bioscopen gebruiken een 2,35:1 verhouding.
 
Ja dat begrijp ik Dennis maar veel speelfilms die ook in de bioscoop zijn hebben wel het formaat die geschikt zijn voor een breedbeeld tv. Zouden de films van the Lord en the Hobbit niet in dat formaat te krijgen zijn?
 
Nee, en in dat geval zou er links en rechts een stuk afgeknipt zijn, en dat wil je ook niet.
 
Ja o.k. ik snap wat je bedoelt, duidelijk en bedankt want dan hoef ik ook niet meer te zoeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan