Update 8.1 lukt niet. Foutcode 0xc1900101-0x20040017

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Berichten
1.252
Ik krijg elke dag een update voor 8.1 aangeboden, maar dat lukt niet. Ik krijg steeds de foutcode als in de kop genoemd en de vorige Windowsversie wordt hersteld. Ik las in diverse forums dat ik zoveel mogelijk hardware diende te verwijderen, maar dat bracht niet de oplossing. Nu weet ik niet of 8.1 heel veel toevoegt, dus de vraag kan zijn of ik die update als ongewenst kan verklaren. Maar wellicht kan iemand mij uitleggen hoe ik de update wél kan installeren.
 
Ik heb deze ook geprobeerd, zonder resultaat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lijkt mij dat je ook zoveel mogelijk software moet deïnstalleren/verwijderen. Denk hierbij vooral aan anti-virus / anti-malware programmatuur, optimizers, anonimizer/proxies etc.
En verder moet er voldoende vrije schijfruimte zijn. 30 GB lijkt me een veilige marge.

Verder lijkt het me zinvol dat er geen systeembestandsproblemen zijn, dus dat je vooraf het volgende doet
Laat een schijfcontrole met reparatie van bestandsfouten uitvoeren op je Windows schijf (doorgaans de C: partitie). Je moet daarvoor de pc herstarten zodat die reparatie van start gaat voordat Windows gestart wordt.
Daarna, in een CMD.EXE venster dat je rechtsklikt met kiezen van "Als Administrator uitvoeren":
sfc /scannow
Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
Zorg ervoor dat je het eerste commando net zo vaak herhaalt totdat er geen fouten meer gemeld worden.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allen wederom. Gruwelijk deze melding. Duizenden hebben er last van. Probeer dit maar of anders terug naar windows 8. :(

Klik en schoon opstarten

Volg die van windows 8.1 opstart. Succes.

Eerst de tip van Tijs proberen. :p
 
Laatst bewerkt:
Gedeeltelijk overlappend met wat ik al schreef zou je kunnen kijken naar deze discussiedraad voor nog meer tips.

Is een soort mix van mijn eerdere tips en die van manamana over clean opstarten, met nog een paar opties extra.

Overigens ga ik er hier(bij) vanuit dat je een legale versie van Windows 8 hebt, dus geen gejatte/gekraakte.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Tijs en Manamana, de eerste tip van Tijs was voldoende. Ik heb het virusprogramma en Malwarebytes verwijderd en nu liep het wel door. Hartelijk bedankt en een fijne jaarwisseling!
 
Fijn dat het geholpen heeft. :) Ook een fijne jaarwisseling gewenst.

Tijs.
 
Top, opgelost dus. En natuurlijk van mij ook een fijne jaarwisseling en een leuke dag nog vandaag. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan