Interrupts van het systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0446

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2009
Berichten
373
Hallo allemaal,

Ik heb sinds vandaag een stapel van vage problemen met mijn nieuwe pc.
Deze heb ik zelf gebouwd, windows 8 draai op een SSD (verdere specs staan in mijn profiel aangegeven).

Deze ochtend had ik opstart problemen en gaf windows logboek o.a. deze errors:
- DistributedCOM 10016
- Het terugzetten op apparaat \Device\RadioPort0 is aangevraagd

In apparaatbeheer staat aangegeven dan de driver voor "PCI Simple communication controller" niet zijn geïnstalleerd.

Ik heb de drivers op de cd van mijn moederbord opnieuw geïnstalleerd en de errors zijn ineens verdwenen afgezien die in apparaatbeheer.
Echter is het er totaal niet beter op geworden.
De pc is traag, maar dan ook zo traag dat mijn muis niet snel meer soepel beweegt of heel windows bevriest.
Als ik taakbeheer opstaat staat er dat "Interrupts van het systeem" 40,1% of meer verbruikt.

Ik heb in de tijd dat ik dit schrijf al 3 blue screens gekregen met de error: DPC_WATCHDOG_VOLATION

Iemand die met hiermee kan helpen?

Groeten,
Niels
 
Wat betreft de DPC_WATCHDOG_VOLATION melding. Kijk eens in je systeem of er een vinkje staat bij waar ik de rode pijl plaatste. Zoja, vink deze dan uit en herstart je PC.
DPCWDV.jpg

DPC in die melding betekent Deferred Procedure Call wat weer zegt dat er een probleem is met 1 of meerdere Interrupt Requests. Het kan daarom zijn dat boven genoemde actie ook de andere interrupt problemen verhelpt.
 
Laatst bewerkt:
Deze optie staat al ingeschakeld. Ik vermoed zelf dat het iets te maken heeft met mijn Samsung EVO SSD.
Normaal een programma runnen is bijna onmogelijk zo sloom is ie.
 
Hij staat ingeschakeld zeg je. Ik zei dat 'ie UIT moet.
 
Ik heb de optie weten uit te schakelen na heel veel wachten en de pc opnieuw opstarten.
Vaag genoeg springt deze echter weer terug, het afsluiten wil namelijk niet meer goed gaan...

Zit erover te denken om gewoon Windows opnieuw erop te gooien maar dat is weer enorm veel werk...
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de link, ik zal proberen ze te installeren.
Ik kom alleen nauwlijks mijn systeem nog in...

Bureaublad krijkg ik soms te zien, en een programma starten is bijna onmogelijk
 
Laatst bewerkt:
Ik zou dan zelf eerst proberen een systeemherstel uit te voeren en eventueel een complete herinstallatie van Windows.
 
vrees dat dat de enige oplossing gaat worden idd....

Nog een leuk detail alleen: windows 8 heeft iets uitgevoerd waardoor ik niet meer in mijn BIOS kan om mijn opstartvolgorde te veranderen.
Dus geen idee hoe ik ervoor ga zorgen dat de pc mijn Windows USB pakt..
 
ik ken die methode idd. maar die optie staat er dus niet bij.....
 
Firmeware van mijn SSD heb ik geupdate en de performance tool eroverheen gehaald.Helaas heeft het helemaal niks uit gehaald....
 
Dan zou je toch zeggen dat er ergens een echt hardware probleem is. Is het geheugen ook nieuw?
 
Alle componenten zijn gloednieuw en zijn nog geen maand gelden aangeschaft. Ook de software is geheel legaal.
Het geheugen dat erin zit is geschikt voor mijn moederbord, dat heb ik ook gecontroleerd voor het aanschaffen
 
Dan raak ik ook uit ideetjes maar ik zou toch eens een geheugentest doen. Ook nieuwe componenten kunnen problemen hebben.
http://www.memtest86.com/
 
Na het herinstalleren van drivers van de CD van mijn moederbord loop de pc weer een stuk soepeler.
Echter liep deze net nog steeds onverklaarbaar geheel vast en gebruikte "Interrupts van het systeem" zo een 61% van mijn processor op dat moment.
Nu draait alles voor zover ik kan zien goed en gebruik "Interrupts van het systeem" nog geen 1%...

De niet geïnstalleerde drivers die in Apparaatbeheer stonden zijn nu ook verdwenen (lijkt er dus op dat ze er nu wel op staan).
Bij het selecteren van een schijfcontrole zegt ie dat er geen fouten gevonden zijn, dus ga er vanuit dat dat dan goed is.
De geheugen check wou ik uitvoeren, maar iritant genoeg staat mijn PC geen boot toe vanaf een usb stick. (en dat terwijl ik Windows echt zo heb geïnstalleerd).
Ik kan überhaupt niet in de bios meer komen via de manier die jij beschrijft. De optie is simpelweg niet aanwezig..

Windows logboek geeft ook geen errors meer af, wel over de boot vanaf die usb namelijk:
The driver \Driver\WudfRd failed to load for the device SWD\SensorsAndLocationEnum\LPSensorSWDevice. - Kernel-PnP 219
Dat is iets voor een nieuw draadje denk ik :)

Maar voor zo ver in ieder geval enorm bedankt voor de hulp!!
Geen idee of het probleem nu verholpen is, dat is afwachten denk ik. Laten we hopen van wel.

Groeten,
Niels
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan