Opties aan en uitvinken in een afbeelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

jappertjeh

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2006
Berichten
432
Ik wil graag een afbeelding zo bewerken dat het een soort kaart wordt, waar je opties aan en uit kunt vinken zodat ze zichtbaar worden of niet.
Bijvoorbeeld een plattegrond van een dorp waarbij je kunt aanvinken of je de lantaarnpalen, locaties van supermarkten etc wilt zien. Is dit mogelijk met een beeldbewerkingsprogramma of dmv flash o.i.d.?
 
Wat je zou kunnen doen is alle losse afbeeldingen importeren in een programma zoals Gimp (gratis) of Adobe Photoshop. Deze programma's werken met lagen, die je individueel uit en aan kan zetten. Met flash wordt het denk ik lastiger.
 
Wat je zou kunnen doen is alle losse afbeeldingen importeren in een programma zoals Gimp (gratis) of Adobe Photoshop. Deze programma's werken met lagen, die je individueel uit en aan kan zetten. Met flash wordt het denk ik lastiger.

Hoe zorg ik er vanuit Photoshop voor dat ik deze lagen ook na het exporteren van de afbeelding aan en uit kan zetten?
 
Ik ben bang dat dat niet kan. Wat je wel kunt doen is een animatie ervan maken en het opslaan als GIF. Je kunt dan niet handmatig de lagen aan/uitzetten, maar je kunt wel de volgorde en timing bepalen. Als je het dan opslaat staat het vast.
 
Dank voor je antwoord. Ik vrees alleen dat dit niet gaat werken voor wat ik er mee wil. Ik denk dat Flash hier dan toch de beste optie voor is, al heb ik daar niet genoeg kennis van.

Wat ik namelijk wil is wat je bijvoorbeeld bij kaarten van pretparken kan: alleen de achtbanen aanvinken en dat die dan op de plattegrond verschijnen.
 
Dan zul je je inderdaad moeten verdiepen in Flash.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan