• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch in vullen van periodieke klanten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Marco,

Volgens mij heb je de file er bij gedaan zoals hij was. Zonder de eventuele verandering.

Of zie ik het niet.

Groetjes Bert
 
Euhm ik was al wat verbaasd dat de file in de filemanager er zo snel stond.... twijfel nu weer of ik de juiste heb toegevoegd omdat er nu 2 met dezelfde naam in de filemanager staan en ik ze niet eerst allebei kan verwijderen om ze vervolgens nogmaals te uploaden....
 

Bijlagen

  • Kapper_met_VBA.xlsm
    42,9 KB · Weergaven: 50
dank je wel.

Je verdient een lekkere fles wijn of een biertje.
Ik zou het zo willen geven.

Dank .

Bert
 
Hallo allemaal,

Ik heb iets gedaan wat "Not Done" blijkt te zijn, zonder dat ik dit wist. Ik heb namelijk op een andere site de zelfde topic geopend omdat ik via via hoorde dat daar ook veel kennis is.
Omdat ik dit voor de kapsaloon is waar ik vrijwilliger ben voor elkaar wilde krijgen ben ik in de fout gegaan. Het zou een gevoel geven aan mensen die mij helpen dat ik ze misbruik.
En nu ik er over nadenk kan ik begrijpen wat er bedoeld wordt.

Het is een fout en die geef ik toe. Alleen wist ik niet dat het Not Done is. Ik wil ook hier iedereen die ik gekwetst of beledigd hebt mijn excuus aanbieden.
Ik hoop dat ik een fout mag maken en van te leren.

Hopelijk willen jullie mij nog wel helpen.

Vriendelijke groeten,

Bert
 
We werken allemaal als vrijwilliger op de forums en proberen zo veel als mogelijk de mensen te helpen. Als men dan aan crossposting doet voelt dit aan,dat ons werk toch niet zo goed is. In de tijd die we erin steken konden we misschien iemand anders geholpen hebben.
Excuses aanvaard.
 
Dank je wel Plongske voor het begrip.
Ik begrijp wat je bedoeld met dat het voelt alsof het werk niet goed is.

Groetjes Bert
 
Hi Bert, geen probleem hoor... no hard feelings! De vraag is of je inmiddels bent geholpen en wat de eindoplossing is geworden... dan kan ik misschien nog wat leren agv de cross-posting...
 
Hoi Marco,

Dank je wel voor je begrip. Agelopen vrijdag heb ik het de dames van de kapsaloon laten zien.
Ze vonden het geweldig. Het idee om kleuren te gebruiken lijkt hun makkelijk en overzichtelijk.
Dus dat zou ik nog graag er bij willen hebben.

Ik heb zelf twee filters gemaakt maar misschien heb jij een idee hoe dat makkelijker of beter kan.

Wat ik niet wist is dat de kapsaloon office 2010 gebruikt. De macro's van 2013 pakt deze niet.
Hoe kan ik er voor zorgen dat dit het wel kan?

Dan heb ik nog een hele andere vraag. Ik vind Excel zo mooi programma en wil daar absoluut meer van leren.
Ik heb een boek gekocht van Wim de Groot maar dat is de basis. kan jij mij boeken of cursussen aanraden die verder gaan dan de Basis?

IK heb de bestand er bij gedaan.

Groetjes Bert
 

Bijlagen

  • Kapper_met_VBA.xlsm
    41,5 KB · Weergaven: 37
Hoi Gerard,

Bedankt voor de tip, ik ga zeker dit boek aanschaven.

Wat de kleuren betreft is dit wat ik bedoel alleen als er een combinatie is van twee behandelingen zou het overzichtelijk zijn als die rood is.

Weet jij hoe ik deze macro ook functioneel krijg in Excel 2010?

Groetjes Bert
 
Ha Bert,

Volgens mij heb ik zo alle combinaties. Zo Niet kijk bij de functie voorwaardelijke opmaak.

Bekijk bijlage Kapper_met_VBA.xlsm

op je vraag "Weet jij hoe ik deze macro ook functioneel krijg in Excel 2010?" ik heb geen Idee.

krijg je een foutmelding?

Groet Geer :)
 
Laatst bewerkt:
Hoi Geer,

Dit is inderdaad wat ik bedoelde. Dank je wel.

Bij office 2010 krijg ik een melding dat hij de macro's niet kan gebruiken.

Ik zou bij de IT van het verzorgingshuis kunnen navragen. Maar vaak hebben die weinig kennis van dit soort dingen.

Ik ga ook maar even Excel 2010 bij mij op de pc zetten. dan kan ik het thuis uitproberen.

Groetjes Bert
 
melding office 2010.JPG

Dit bericht krijg ik als ik het bestand open in onder office 2010

Groetjes Bert
 
Beste allemaal,

Mede dankzij Marco maar ook andere heb ik een geweldig Excel bestand. Al jullie hulp is fantastisch.
Ik zit nu nog met 1 probleem. Het werk niet onder Office 2010 omdat hij de macro's niet pakt en verwijderd.

De kapsaloon werkt met office 2010 dus ik heb geen andere keus. Kan iemand mij helpen zodat niet al het werk voor niets is geweest.

Bij gevoegd het bestand zoals hij nu is in office 2013

Groetjes BertBekijk bijlage Kapper_met_VBA.xlsm
 
Beste allemaal,

Het is gelukt om hem draaiend te krijgen in office 2010 mede dankzij Wim de Groot.

Er blijft nog 1 wens over en dat is indien er een combinatie is dat deze rood wordt, zodat het opvalt dat het een combinatie betreft.

Kan iemand daar mij nog mee helpen. Misschien denk je dat had je ook aan Wim kunnen vragen, ja dat klopt. Maar hij heeft mij geholpen met het probleem dat het niet werkte in Excel 2010. De vraag om de kleur leek mij niet gepast.

Ik hoop dat jullie mij kunnen en willen helpen.

Groetjes BertBekijk bijlage Kapper_met_VBA (1).xlsm
 
Is het mogelijk om een formulier in te voegen via een macro

Ik heb ontdekt dat je een formulier kan maken waarmee je gegevens kan invoeren. Is het mogelijk omdat via een macro te doen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan