Videobanden digitaliseren / branden op DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Happiej

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2012
Berichten
12
Beste mensen,

Al meer dan eens heb ik bijzonder nuttige informatie van dit forum kunnen halen voor vanalles en nog wat. Helaas kan ik dit keer niet helemaal vinden wat ik zoek in de oudere topics, al vermoed ik dat het antwoord wel ergens staat.

Anyway, ik ga gewoon een beroep doen op jullie kennis en ervaring.

Mijn oma heeft een stapeltje (lees: VEEL!!) videobanden liggen die ze wil overzetten naar DVD's. Ik heb aangeboden dit wel voor haar te willen doen, al heb ik geen flauw idee hoe ik dit moet aanpakken.

Uiteraard ben ik begonnen op google. Heel veel informatie gevonden over 'verloopjes' van tulpstekkertjes naar USB. Dit zou best kunnen werken, alleen heb ik geen werkende VHS speler tot mijn beschikking. Ik heb ook weinig trek om allerlei dingen in mijn PC te gaan moeten inbouwen. Zeker niet als ik prijzen tegenkom die beginnen op 100 euro.

Wat ik WEL wil is eigenlijk heel simpel:

Ik wil een VHS speler die in plaats van tulp/scart aansluiting beschikt over een USB aansluiting. Vervolgens zijn natuurlijk tips welkom over welk programma vervolgens goed werkt om dit weer digitaal op te nemen. Daarnaast wil ik weten of ik nog op iets speciaals moet letten bij het branden.

Ik heb wel een dergelijk apparaat gevonden maar deze word nergens meer verkocht:

ION-Audio-VCR-2-PC-USB-VHS-Video-to-Computer-Converter-500x375.jpg

Mijn vader heeft een vergelijkbaar apparaat voor LP's. Hij speelt hierin de LP's af en tegelijkertijd worden deze omgezet in een digitaal bestand.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Harm-Pieter
 
als je al een videcamera hebt aangesloten op je pc is het de moeite waard om eens te kijken of de camera een "pasthrough" functie heeft.
Hierbij kun je analoge beelden via je camera naar de pc sturen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan