Clusternetwerk Opslaggeheugen Processor geheugen etc combineren

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordiadr

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2008
Berichten
48
Beste Forum Leden,

Heel graag zou ik een clusternetwerk opzetten met verschillende pc's met vooral het doel om verschillende opslag schijven te kunnen kopellen als bijv. een Raid.

Daarbij zou het uiteraard ook fijn zijn om de kracht van de CPU's / GPU's te combineren in een cluster netwerk.

Weet iemand goede software voor windows? Ik weet al dat dit mogelijk is voor CPU/GPU maar weet niet welk programma ik hiervoor kan gebruiken.

Opslag combineren wil ik heel graag doen om een (RAID) Hard Disk te maken van bijv. 2 TB.

Alvast bedankt,
Met vriendelijke groet.
 
Daar is niet zomaar even software voor. Eenvoudig gezegd kun je niet even de hardware van verschillende pc's bij elkaar in een netwerk gooien en dan met software als het ware 1 krachtige pc bouwen uit de optelsom van de verschillende systemen. Clustering software is heel vaak op maat gemaakt voor een specifieke taak.

Windows server is er ook nog in een cluster variant. Als je zin hebt zou je daar eens mee kunnen stoeien om te kijken of het aan je wensen/eisen voldoet.
 
Daar is niet zomaar even software voor. Eenvoudig gezegd kun je niet even de hardware van verschillende pc's bij elkaar in een netwerk gooien en dan met software als het ware 1 krachtige pc bouwen uit de optelsom van de verschillende systemen. Clustering software is heel vaak op maat gemaakt voor een specifieke taak.

Windows server is er ook nog in een cluster variant. Als je zin hebt zou je daar eens mee kunnen stoeien om te kijken of het aan je wensen/eisen voldoet.
Heel erg bedankt voor de reactie ik zal er eens naar op zoek gaan.
Ik weet toevallig dat er van elcomsoft een cpu hash cracker is die met server en client werkt en waarmee je een cluster netwerk kan opbouwen.

Dus dacht ik er zal vast wel meer van dat spul zijn.
In het bijzonder RAID. misschien door middel van samba of ftp?

Nogmaals bedankt en ik hoop dat iemand nog een suggestie heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan