kan geen avi afspelen en geen wmv bestanden enzv.

Status
Niet open voor verdere reacties.

taximanhb2

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2012
Berichten
65
Hallo.

Wie weet raad.
Ik heb een laptop die is overleden.
Heb de harde schijf er uit gehaald en aangesloten op mijn pc.Foto,s en documenten er af gehaald, enkele mp3 bestanden. Er zijn ook avi bestanden nl filmpjes met karaoke liedjes.wmv bestanden.Filmpjes met MOV bestanden.
Dit allemaal op een usb stick gekopieërd. Een andere laptop aangeschaft windows 7 er op gezet.Helemaal geupdated.Alles werkt Usb stick aangesloten en alles op de laptop gezet.Foto,s en documenten worden keurig herkend.
Mp3 bestanden worden afgespeeld. Maar de AVI,WMV,MVO bestanden worden niet afgespeeld.Met mediaplayer niet met vlc player ook niet.Wat is hier fout aan?Als ik eigenschappen druk van een bestand dan geeft het aan dat er een bestand is dus niet leeg.Help wie heeft de oplosssing?
Groetjes Hans.
 
http://www.headbands.com/gspot/
Indien er geen codec wordt geadviseerd zouden zomaar de bestanden zijn beschadigd.
Indien VLC met zijn eigen codecs het al niet opent............

Als een textbestand openen zou een header te zien moeten zijn.
 
Wat gebeurd er precies dan wanneer je het probeert af te spelen?
Heb je wel geluid maar geen beeld, heb je zwart beeld of heb je wel beeld maar geen geluid?

Je kunt zoals Lange Pier al zei VLC player downloaden waarmee je vrijwel alle formaten af kunt spelen of je kunt HIER een vrij compleet codec pack downloaden, kies K-Lite Codec Pack 10.9 FULL.
Meestal ligt het probleem namelijk in 1 of meerdere codecs die je mist.

Groeten Marcel
 
Laatst bewerkt:
OK Lange Pier zou zomaar gelijk kunnen hebben dat de bestanden beschadigd zijn. Alleen snap ik dat niet echt de andere bestanden die ik op de usb stick heb gezet doen het wel.

Inmiddels vlc payer er af gegooid.

Hoogteijling als ik op het bestand druk om te openen, krijg ik in windows media player de vermelding: Kan het bestand niet afspelen. Mogelijk biedt de speler geen ondersteuning voor het bestandstype of de codec die is gebruikt om het bestand te comprimeren. Vervolgens de mogelijkheid druk op sluiten of help op het web . als ik druk op help op het web gebeurt er niks.Heb K lite geistalleerd ook geen resultaat.
 
Dan bestaat er geen twijfel.
Gewoon doen wat in POST#3 geadviseerd wordt, VLC player installeren of het codec pack.

Groeten Marcel
 
Ik adviseerde geen VLC want die werd al gebruikt en die heeft eigen codecs, indien W7 met WMP is geïnstalleerd heb je ipp geen extra codecs nodig

Indien g-spot, al eerder gelinkt, niets aangeeft qua codecs of het bestand heeft in write b.v. geen header (info over het bestand) is het bestand beschadigd.
 
Ok mannen bedankt zover voor het meedenken.
Ik weet niet of er een progamma bestaat om die bestanden te repareren.
Ga wel even googelen.En zoniet dan hebben we pech.
:thumb:
 
Heb je het eerder genoemde codec-pack al geinstalleerd.
De kans is groot dat je dan wel de bestanden af kunt spelen.

Groeten Marcel
 
Hallo Marcel , ja ik had het codec pak geinstalleerd maar dat werkte ook niet.
Ik heb divx-repair gevonden en die zou de avi bestanden repareren , maar ben al bezig en tot nog toe ook geen succes, krijg de vermelding beschadigd bestand,ik blijf verder zoeken. Als het lukt kom ik er op terug.
:p
 
Helaas zijn de bestanden niet te repareren en kan dit gesloten worden ....ff kijken hoe dat moet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan