Probleem met geluid opnemen via screenrecorder

Status
Niet open voor verdere reacties.

bgt

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2013
Berichten
16
Hoi,

ik heb een probleem met het opnemen van geluid via screenrecorders. Ik heb nml. een Lenovo g50-70 laptop en wegens auteursrechten oid heeft die vervloekte oplichtersbende Windows besloten geen StereoMix op de laptop meer toe te laten. Nu heb ik dus geen geluid als ik via een screenrecorder online een video wil opnemen. Kan iemand mij uitlegeen hoe ik via bijv. het programma Hypercam of Camstudio in combinatie met Virtual Audio Cable/Voicemeeter dit wel kan doen of hoe ik SteroMix alsnog op m'n laptop kan krijgen ? Bedankt.
 
Hoi, bedankt voor je reactie. Ik zal proberen de codec te installeren, maar vrees dat het niet zal werken.
 
stereomix is wel aanwezig hoor alleen niet zichtbaar, rechtsklik in tab geluid- afspelen en je kunt hem aanvinken.
 
als je geluidskaartdrivers up-to-date zijn is dit 90% de isue (win7)

1. Klik op de knop Start, typ "mmsys.cpl" (zonder aanhalingstekens) in het vak Zoekopdracht starten en druk op Enter.
2. Op het tabblad Opnemen, klik met de rechtermuisknop op het lege gebied
3. "uitgeschakelde app weergeven" aanvinken en de Stereo Mix zou moeten verschijnen.
 
Nogmaals, wegens auteursrechten oid heeft die vervloekte oplichtersbende Windows besloten geen StereoMix op de laptop meer toe te laten.
Stereomix is dus gewoon niet aanwezig.


als je geluidskaartdrivers up-to-date zijn is dit 90% de isue (win7)

1. Klik op de knop Start, typ "mmsys.cpl" (zonder aanhalingstekens) in het vak Zoekopdracht starten en druk op Enter.
2. Op het tabblad Opnemen, klik met de rechtermuisknop op het lege gebied
3. "uitgeschakelde app weergeven" aanvinken en de Stereo Mix zou moeten verschijnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan