• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gefilterde gegevens in dropdownmenu

Status
Niet open voor verdere reacties.

pouletten

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2010
Berichten
70
Hallo allemaal,

Ik loop een tijdje te stoeien met een uitdaging.
In een excelsheet wil ik een pulldownmenu van een lijst met actieve medewerkers.
Deze namen zijn terug te vinden in een datasheet. Hier staan ook medewerkers in die op nonactief staan. De lijst met alle medewerkers is te groot om mee te werken in het dropdownmenu, dus ik wil op een een of andere manier alleen de actieve medewerkers in het dropdownmenu te zien krijgen. Nu loop ik tegen een aantal dingen aan: De lijst veranderd vaak, de lisjt van alle medewerkers wordt langer en het aantal actief of nonactief fluctueerd. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

gr

P.
 
Is het nu de bedoeling dat wij lukraak iets gaan roepen of kom je nog met een fictief voorbeeldbestand.

Niels
 
Bekijk bijlage Map1.xlsx

Ik dacht dat ik duidelijk genoeg was. En mijns inziens voegt een voorbeeld bestand niets toe, maar hier is het. De data staat in de laatste sheet. Het pulldown menu zou dan op de eerse moeten komen te staan.

Nu weet ik dat tekst anders kan worden opgevat, maar ik bespeur enig sarcasme bij Niels die ik onterecht vind. Nu weet ik wel dat ik hier kom met een vraag en hulp vraag aan anderen, maar ik verwacht wel dat dit op een aardige manier gebeurd. Dank u. :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan