WIN 10 wilt niet installeren : melding ... partitie is te klein!

Status
Niet open voor verdere reacties.

gtest

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2001
Berichten
124
Ik heb een PC met een 500G ssd waar een dualboot systeem opstond met WIN 8.1 (1ste partitie) en WIN7 (2de partitie).

Als test wilde ik WIN10 op de partitie van mn WIN7 zetten, maar dat lukt niet !
Ik krijg de melding dat de partitie te KLEIN is !!!! (er is echter wel meer dan 200G vrij).

Heb al geprobeerd om de partitie te verwijderen en opnieuw in te stellen, maar blijf steeds de melding krijgen dat partitie te klein is :(.

Iemand raad?
 
Windows 7 gebruikt een andere partitie-indeling dan Windows 8(.1) of Windows 10. Je zult dus eerste de oude partitie van Windows 7 moeten verwijderen om een partitie in de nieuwe indeling aan te kunnen maken. Het aanmaken kan je het beste doen tijdens de installatie van Windows 10, dus verwijder enkel de Windows 7 partitie van tevoren.
 
Zoals ik al in mn berichtje bovenaan zei, had ik al de partitie via de WIN10 install verwijdert en een nieuwe gemaakt.


Windows 7 gebruikt een andere partitie-indeling dan Windows 8(.1) of Windows 10. Je zult dus eerste de oude partitie van Windows 7 moeten verwijderen om een partitie in de nieuwe indeling aan te kunnen maken. Het aanmaken kan je het beste doen tijdens de installatie van Windows 10, dus verwijder enkel de Windows 7 partitie van tevoren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan