UL speed veel hoger op laptop dan computer (bekabeld internet)

Status
Niet open voor verdere reacties.

SlamChamp

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2009
Berichten
41
Beste iedereen,

tijdens het aanleggen van bekabeld internet ben ik tegen een apart probleem gelopen; mijn computer heeft standaard internet via een kabel. Op die computer haal ik 90 - 95 Mbps down, en 21 Mbps up, maar als ik mijn laptop pal naast de computer zet en de internetkabel uit mijn computer haal en in mijn laptop steek haalt de laptop 90 Mbps up. Vele male hoger dan wat mijn computer haalt. Op de zelfde locatie in het huis, met precies dezelfde kabel.

Aangezien de locatie van de 2 systemen en de ethernetkabel precies hetzelfde zijn, ligt het niet daar aan. Maar het is mij nu een raadsel waarom de upload snelheid van mijn computer zo veel lager is tov mijn laptop..

Iemand die mij kan helpen om de upload van mijn computer op de snelheid te krijgen zoals ie hoort ?
 
Laatst bewerkt:
De ene adapter kan nou eenmaal anders zijn, lijkt mij dus doodnormaal?
 
Test de laptop toevallig niet via de wiffi en is je kabel niet helemaal goed ?
 
@pcexpert, dan ligt het 'probleem' dus bij de netwerkadapter. Dan is de oplossing een externe adapter proberen, bv deze: Intel Gigabit CT Desktop Adapter ?

@Flyte, als je mijn post goed hebt gelezen heb ik aangegeven dat de laptop en computer met precies dezelfde kabel zijn getest, dus aan de kabel ligt het niet.
 
Geef eens de specificaties van zowel de desktop als de laptop en vertel eens hoe oud ze zijn. Welk internetabonnement heb je (100/100 glas?)?
 
Laptop is de Acer Aspire V5-552-10578G1Taii. Bijna 1 jaar oud. Win8

Computer:
Win7
Intel Core i5-4590 Boxed (8mnd)
Gigabyte G1.Sniper B5 (5,5mnd)
Gigabyte GV-N970G1 GAMING-4GD (4mnd)
Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB (1 jaar)
Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU (6mnd)
Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB (2-3 jaar)

Internet is 100/100 glasvezel. Ik ga vandaag nog Wireshark proberen en Ubuntu (om te kijken of het misschien niet aan het OS ligt).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan