Office documenten via Chromecast op tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

margaretha54

Verenigingslid
Lid geworden
24 jun 2014
Berichten
198
Ik heb de Chromecast-extension gedownload om office documenten te kunnen spiegelen op mijn tv.
De melding: office-extension toegevoegd heb ik gekregen.
Maar ik weet nog steeds niet hoe ik mijn Excel-spreadsheets op de tv krijg.
Ook via OneDrive niet.

Wat moet ik doen?

Ik gebruik een Surface Pro 3 tablet/laptop met Windows 8.1
 
Laatst bewerkt:
Mogelijk heb je iets aan de onderstaande tekst, met als aandachtspunt de laatste zin:

Microsoft Office Documents
Google is adding support for viewing Microsoft Office documents to Chrome. Currently, this support is only available through installing the Chrome Office Viewer extension from the Chrome Web Store.

After installing the extension, Chrome will gain the ability to view Word documents, Excel spreadsheets, and PowerPoint presentations right in the browser — no need to install Office or any of Microsoft’s Office Viewer apps. This is particularly useful on Chromebooks, which is why the Chrome Office Viewer extension is included by default on the Chromebook Pixel. Google is even working on adding completely local and offline Office document editing to Chrome.

To view an Office document after installing the extension, just drag-and-drop it into a Chrome browser window.
 
Hallo Flyte,

Bedankt voor je reactie. Die extensie had ik al gedownload. Omdat er nog niemand gereageerd had heb ik verder op allerlei forums gekeken en heb toen de oplossing gevonden. Ik moest bij het Chrome-teken op het pijltje naar beneden klikken en kiezen voor "scherm delen". Toen werkte het.
Het is dus opgelost.
Helaas blijkt het toch niet werkbaar. Er is een vertraging van de muis tussen het tv-scherm en de laptop waardoor ik toch niet in mijn Exceldocument kan werken.
Zeer spijtig; ik had me er zo op verheugd.
Ik heb een budget-abonnement bij Ziggo, misschien is de verbinding te traag.

Niets aan te doen denk ik. Tenzij iemand nog een tip heeft.......

Groetjes
Margaretha
 
Laatst bewerkt:
Je Chromecast werkt op je interne Wifi netwerk, de snelheid van Ziggo doet er niet toe.
Mogelijk je wifi apparaat als je dat bedoelt ?
 
De router waar zowel de laptop als de Chromecast op werken is van Ziggo.
Is dat wat je bedoelt?
Of bedoel je de kwaliteit van mijn laptop-wifi?
 
Wat ik wou zeggen is dat de verbinding tussen je laptop en de Chromecast over het interne netwerk gaat en niet over het internet.
Waar bij het dan niet uitmaakt wat voor internet abonnement je hebt van Ziggo.
 
Ha Flyte. Ik heb het gelezen en ga het meteen proberen. Ik hoop dat het zo simpel is als het klinkt.
Heel erg bedankt.
Groetjes,
Margaretha
 
Als ik het artikel verder lees met alle reacties blijkt dat dit een bekend probleem van de Chromecast is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan