ERR_NAME_RESOLUTION_FAILED melding bij 1 pagina die ik wil openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pepper09

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2015
Berichten
5
Na het hele internet te hebben afgespeurd op deze foutmelding, die ik alleen krijg bij het openen van 1 specifieke website, en bijna alles al heb gedaan wat er wordt geschreven nu toch maar hier de vraag stellen.
Ik heb een nieuwe draadloze toestenbord met muis aan mijn laptop gehangen. Daarna was het mis en kon ik maar 1 specifieke website niet bereiken en kreeg dus deze melding.
Deze website is zee belangrijk voor mij omdat het gaat om zakelijke gegevens.
Ik hoop dat iemand weet wat ik nu moet doen. Zelf denk ik dat het met de DNS servers te maken heeft.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, heeft 0,0 met je toetsenbord en/of muis te maken en alles met DNS.

Probeer het volgende om mogelijke oorzaken uit te sluiten:
a. Open CMD.EXE
b. in het CMD.exe venster:
nslookup <de website waar het je om gaat>
nslookup <de website waar het je om gaat> 8.8.8.8
Kijk of 1 of beide commando's een geldige resolvede DNS naam teruggeven. Als alleen het tweede commando die geeft, dan zou ik in ncpa.cpl als eersrte DNS-server 8.8.8.8 en als tweede DNS-server 8.8.4.4 instellen in je IPv4 instellingen van de netwerkverbinding die je effectief gebruikt.
Voorbeelden van de commando's (stel dat het om www.google.nl zou gaan):
nslookup www.google.nl
nslookup www.google.nl 8.8.8.8

Overigens kan het ook met malware / adware te maken hebben dat je (een) bepaalde site(s) niet kunt bereiken, dus check daar ook op.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Dns

Beste Tijs,

bedankt voor je antwoord, dit is het resultaat: server: google-public-dns-a.google.com
address 8.8.8.8
en de melding dat hij dit website adres niet kan vinden.
non-existent domain
bij de tweede idem...

hoop dat je nu weet wat nu te doen??
 
Lijkt mij dat het hele domein dan opgedoekt/opgezegd is!
Als zelfs dns-server 8.8.8.8 aangeeft dat het domein niet meer bestaat dan bestaat het domein ook echt niet meer...

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Dns

Hoi Tijs, dan zal ik het nog ingewikkelder maken, mijn collega kan op zijn laptop gewoon op de site komen.
dus de bestaat echt nog wel alleen mijn laptop wil hem niet openen.
Hoop dat je nog een oplossing hebt :
 
Dat je collega er wel bij kan: Is dat de stand van 18:20, vandaag?
Handiger als je de domeinnaam erbij vermeld (inlogcodes natuurlijk niet :p), dan kunnen we wat meer doen dan zonder die informatie.

Overigens zou je die collega kunnen vragen welke informatie hij krijgt bij de nslookup commando's die ik je eerder gaf.
Maar, nogmaals: Als zelfs de dns-servers van Google er geen chocolade van kunnen maken, dan zou het domein niet meer bestaan. Mogelijk gebruikt je collega een andere DNS-server dan jij of heeft hij het ip-adres van de site hard gecodeerd in zijn HOSTS bestand etc.!

Tijs.

Tijs.
 
re

ja dat is de stand van vandaag...
als ik het bij hem doe is het resultaat
server: dns.mnd.iss.as9143.net
address 212.54.44.54
ook hier geeft hij aan dat dns.mns etc kan website niet vinden. non-existent domein.
maar kan er gewoon op komen
bij de tweede meld hij
server: google-public-dns-a.google.com
address 8.8.8.8
 
Laatst bewerkt:
opgelost

het is al opgelost. ik heb in het netwerkcentrum onder TCP/IPv4 het IP adres en DNS server allebei automatisch geselecteerd.
 
a. Jammer dat we de domeinnaam niet mochten weten. Ik had hier nog wel even goed naar willen kijken.
b. Ook is het jammer dat je niet vermeld welke DNS-server jij vast had ingesteld bij de IPv4 instellingen.

Overigens hebben geen van beiden ook maar iets uit te staan met toetsenbord en muis, dus je gedachte dat dat er niets mee te maken zou hebben is juist gebleken. :thumb:

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan